Afgelopen week heeft Bas Lohuis, speler Sparta korfbal A1, de knoop doorgehakt en besloten Sparta korfbal te verlaten om te gaan spelen voor Unitas Harderwijk. Bas is vanuit een aantal verenigingen in de omgeving benaderd om een overstap te maken en uiteraard is er ook veel gesproken met Sparta, maar na lang wikken en wegen heeft Bas het besluit genomen om voor Unitas Harderwijk te gaan spelen.

De A-selectie van Unitas speelt een hogere klasse en na een aantal proeftrainingen heeft Bas mogen proeven van de uitdagingen en de goede sfeer die binnen deze club heerst. Uiteraard is het voor Bas als 16-jarige best spannend om te trainen en wedstrijden te spelen in Harderwijk, maar hij heeft er zin in!

Omdat Bas al sinds de jeugd betrokken is bij Sparta korfbal, is en blijft Bas Spartaan en zal met regelmaat een bezoekje brengen aan zijn “oude” club.

Namens Sparta korfbal vinden we dit een hele stoere stap en wensen Bas dan ook heel veel plezier en succes toe bij Unitas Harderwijk. Je bent altijd van harte welkom en hopen je dan ook nog regelmatig te zien bij Sparta korfbal Nijkerk. Succes!