Vanaf komend seizoen speelt kv Sparta Nijkerk in groene wedstrijdshirts. Met Bax Hoveniers heeft Sparta een unieke kleursponsordeal gesloten. Dat houdt in dat de kleuren van het tenue en het logo van de club worden aangepast naar de wens van de sponsor. In dit geval groen.

Voorzitter Henk Buitink: “Een amateursportvereniging is altijd op zoek naar creatieve manieren om geld te genereren voor de club. Een naamsponsor is binnen de korfbalsport al vrij gebruikelijk, maar een kleursponsor komt voor zover wij weten nog nergens voor. Het zou me niet verbazen als meer clubs in de toekomst ons voorbeeld volgen.”

Ook sponsor Bastiaan Bax van Bax Hoveniers is trots op de overeenkomst. “Wij zijn als hoveniersbedrijf natuurlijk elke dag bezig om de wereld een stukje groener te maken. Het is voor ons een hele mooie manier om dat ook binnen de sport te doen en op die manier onze naam uit te dragen. Dat doen we graag, en zeker voor kv Sparta Nijkerk.”

Voorzitter Henk Buitink: “We zijn hier ruim anderhalf jaar mee bezig geweest, maar het is nu officieel. Vanaf seizoen 2020/2021 zullen alle teams van Sparta in groene wedstrijdshirts spelen. Op naar de groene periode!”