Beste (ouders van) Spartanen,

Wat was de koffie lekker op 11 april…. We hadden iedereen uitgenodigd om een kopje koffie met ons te drinken om laag drempelig met ons in contact te komen. We hebben gezellig koffie uitgedeeld langs de lijnen en veel ouders gesproken. Voor ons een succes, al lust ik persoonlijk geen koffie 😉

Gelukkig hebben we nog veel meer succes verhalen over de afgelopen periode:
– Op 14 april was er een commissievergadering. Dit is een overleg wat we 2x per jaar willen organiseren om alle commissies bij elkaar te brengen. Hier praten we over hoe we elkaar meer kunnen helpen en op de hoogte zijn van wat er speelt. Super nuttig en ondanks dat niet alle commissies vertegenwoordigd waren, was het een succes! In september is de volgende keer.
– Op 17 april waren bijvoorbeeld de Koningsspelen waar een aantal Spartanen en Lucky Lion heel veel kinderen hebben laten kennismaken met korfballen bij Sparta/Djops. Luuk Gatsma heeft dit als eindopdracht voor zijn studie georganiseerd en samen met andere spelers veel jeugd enthousiast gemaakt. We blijven maar nieuwe aanmeldingen krijgen om mee te trainen, super leuk!
– Afgelopen zaterdag behaalde de U17-1 in de hoofdklasse haar eerste overwinning! Met een 7-15 namen zij de punten mee naar Nijkerk, wat een succes! En gister (16 mei) wonnen zij ook de thuiswedstrijd tegen MIA U17-1, waardoor zij nu op een tweede plaats staan!
– Loop je op het terras en denk je, Wow wat ziet het er gaaf uit vandaag?! Nou dat klopt! Ons complex heeft weer een goede beurt gehad zaterdag 2 mei. Met een aantal leden en ouders is het terras aangepakt en het rooster boven de ramen schoongespoten om alles er weer mooier uit te laten zien. Daarnaast is een deel van het schapenhek om de speeltuin heen geplaatst.
– Familie van Hell heeft de eerste maand van de bonnenactie bij de Jumbo gewonnen! Zij krijgen hun boodschappen vergoed door Jumbo. Leveren jullie ook allemaal je bon in met je naam en mailadres achterop? Je kunt hem in de brievenbus deponeren in de gang bij de kleedkamers.
– Vanuit de Grote Club actie financieren we een hele leuke en handige standaard voor de kangoeroes. Daarop kunnen korven op verschillende hoogtes. We kleden deze aan met verschillende kleuren korven. Binnenkort te bezichtigen op zaterdagochtend, kom vooral kijken bij de jongste jeugd!

Op 28 april waren we met het bestuur bij elkaar. Een nieuw gezicht is aangeschoven, namelijk Henko Engberts. Hij zal vanaf de zomer de rol van secretaris a.i. gaan invullen zodat Francis een stapje terug kan doen. Henko speelt in de midweek en heeft in zijn jeugd ook altijd bij Sparta gespeeld dus we zijn heel blij met zijn kennis die hij gaat inbrengen.

In de vergadering hebben we een demo gehad van software die we gaan gebruiken om ons vrijwilligersbeleid te kunnen gaan uitvoeren. Het gaat ons helpen met het plannen van taken, het bijhouden wie wat doet en leden kunnen zich inschrijven via een app. Het zag er mooi uit dus we gaan starten met de inrichting. Mocht je nog niets doen en willen weten waar je aan kan bijdragen? Mail naar bestuur@spartakorfbal.nl en we leggen je graag de mogelijkheden uit.

De sponsorcommissie heeft weer vier nieuwe sponsoren binnen gehaald. Fantastisch hoe zij bezig zijn. Houd de socials en website in de gaten, binnenkort volgt er meer informatie!

Op 6 juni is de laatste competitieronde en speelt ons 1e thuis. We organiseren een kampioenenparade voor alle teams die kampioen zijn geworden en nodigen ook alle sponsoren uit voor een gezellige afsluiting van het seizoen. Zet deze datum alvast in je agenda!

Op 19 mei hebben we onze volgende bestuursvergadering en dan nodigen we ook de verenigingsadviseur uit. Daarmee kunnen we sparren op allerlei vlakken waar we tegenaan lopen. We vertellen jullie na afloop graag wat we hebben geleerd.

Denken jullie ondertussen vast na over wie de vrijwilliger van het jaar kan worden dit jaar? We kunnen binnenkort gaan stemmen!
Genoeg gekletst via ons verslag, we zien jullie graag allemaal op het veld!

Groeten van het bestuur!