Brenda Voortman is vanaf komend seizoen de nieuwe hoofdtrainer van KV Sparta Nijkerk. De 53-jarige Drontenaar heeft voor één seizoen getekend in Nijkerk.
Voortman is de opvolger van Coen Hooijer, die drie seizoenen Sparta leidde en met de ploeg promoveerde naar de eerste klasse in de zaal. Voortman was het afgelopen seizoen als trainer actief bij ASVD (Dronten) en stond daarvoor bij Regio’72 (Vaassen) en KV Huizen aan het roer.
,,Ik zie in Sparta een mooi club met veel potentie”, geeft Voortman aan over haar keuze voor de Nijkerkse club. ,,De selectie is nog een jonge groep, wat maakt dat we met hard trainen grote stappen kunnen zetten. Met deze groep wil ik graag de uitdaging aangaan om een dynamisch spel te spelen.”
Het bestuur is de TC dankbaar voor hun inzet rondom het zoeken van een trainer en het mooie resultaat.