Corona maatregelen

Beste speler, ouder, coach, teammanager en bezoeker,

Binnenkort heten wij u welkom op onze accommodatie van K.V. Sparta Nijkerk. Wij kijken uit naar uw komst en zijn blij dat we weer kunnen korfballen. Om onze ontmoeting zo veilig mogelijk te laten verlopen hebben wij de huidige corona richtlijnen van de overheid, NOC*NSF en het KNKV vertaald naar een aantal huisregels.

We delen deze graag vooraf met u, zodat iedereen volledig is geïnformeerd. Hierbij de algemene regels die op onze accommodatie van kracht zijn:

• Wij houden 1,5 meter afstand van elkaar;
  • De bezoeker/speler is niet verkouden en heeft geen koorts of keelpijn;
  • De bezoeker/speler heeft geen Corona;

Naast deze algemene regels, hebben wij, qua hygiëne en naleving van het bovenstaande, een aantal maatregelen getroffen. Wij verzoeken u deze te delen met elkaar:

• Wij verzoeken u zoveel als mogelijk thuis om te kleden;
  • Het complex en de kantine zijn zo ingericht (met duidelijke looplijnen) dat het voor iedereen mogelijk is om de 1.5 meter afstand te houden. Ook de tafels en stoelen staan geplaatst volgens de corona regels. Deze daarom ook zo laten staan;
  • Bij de wedstrijden mogen toeschouwers aanwezig zijn, met inachtneming van 1,5 meter onderlinge afstand;
  • Reservespelers houden 1,5 meter afstand. Naast de dug-out staan stoelen opgesteld waar de staf en reservespelers plaats kunnen nemen (voor zover zij niet in de dug-out kunnen plaatsnemen). Wij verzoeken u om deze stoelen niet te verplaatsen;
  • Onze kleedkamers mogen door maximaal 8 personen tegelijkertijd worden gebruikt. En kunnen er slechts 2 tegelijk douchen, conform de genoemde richtlijnen. Ook in de kleedkamers geldt de 1,5 meter;
  • De teambespreking dient buiten plaats te vinden.

Na de wedstrijd is iedereen welkom op ons terras en in ons clubhuis voor het afhalen van dranken en happen. Hier is het Horeca protocol van KHN van kracht.

Wij zullen onze uiterste best doen alles in goede banen te leiden en u er op aanspreken wanneer u zich er niet aan houdt. Gezien het feit dat dit een samenlevingssituatie is hopen we dat ook u zelf mensen zult aanspreken.

Voor meer aanvullende informatie is een protocol opgesteld met daarin de informatie uitgebreid weergegeven.

Vriendelijke groet, bestuur K.V. Sparta Nijkerk