Afgelopen week werden de belangrijkste spelregelwijzigingen al op de website gepubliceerd. Inmiddels heeft de KNKV het definitieve Spelregeldocument 2020 op de website geplaatst. Bekijk het snel en zorg dat je up-to-date in het veld staat.

Ook is het Fluitschema voor het aankomend veldseizoen bekend. Kijk snel wanneer je moet fluiten en zorg dat je de volgende stappen doorloopt voordat je begint:

1. Check of je in de KNKV appt kunt inloggen en de wedstrijd bij jouw ‘programma’ ziet staan.
  2. Zorg dat je afwijkende kleding hebt van zowel het thuis spelende als het uit spelende team.
  3. Zorg dat je 20 minuten voor aanvang van de wedstrijd op het Sparta complex aanwezig bent.
  4. Neem zelf een fluitje mee, of leen een fluitje die te verkrijgen zijn achter de bar.
  5. Fluit de wedstrijd.
  6. Zorg dat na afloop van de wedstrijd alle wissels in de KNKV Wedstrijdzaken app worden ingevoerd.
  7. Indien alles is ingevuld, vul je als scheidsrechter de stand in en bevestig je de wedstrijd.
  8. Je bent nu helemaal klaar. Bedankt voor je inzet!

Ben je niet beschikbaar om te fluiten? Je bent zelf verantwoordelijk om vervanging te regelen voor het fluiten van de wedstrijd. Dus contact eerst je teamgenoten en anderen Spartanen, want er is altijd iemand die kan fluiten!

Mocht het dan alsnog niet zijn gelukt dan blijft het mogelijk om de wedstrijd te ‘verkopen’. Voor €15,- euro fluit een andere scheidsrechter de wedstrijd, echter is dit geen garantie. Dus kan er geen andere scheidsrechter, blijf jij verantwoordelijk.

Mochten er vragen zijn over de spelregels, het fluitschema of anderen zaken, laat het dan weten door een berichtje te sturen aan arbitrage@spartakorfbal.nl.