Het bestuur en de TC van korfbalvereniging Sparta Nijkerk zijn blij te kunnen mededelen dat Gerjan van de Krol voor aankomend seizoen is aangesteld als nieuwe trainer voor het 2e team. Gerjan is zeer gemotiveerd en ambitieus om bij de club aan de slag te gaan. Sparta zelf kijkt ook uit naar de samenwerking met de trainer/coach.

Gerjan wordt door deze stap herenigd met Coen Hooijer die op dit moment hoofdtrainer is bij Sparta. Beiden kennen elkaar van korfbalvereniging DWS uit Kootwijkerbroek. Gerjan zal gaan samenwerken met Stephanie van Zandwijk, die afgelopen seizoen de trainersstaf heeft ondersteund en op individueel aspect spelers heeft laten groeien. Samen kijken ze er enorm naar uit om met de huidige selectie, die nagenoeg intact blijft, aan de slag te gaan.

Tegelijkertijd zal er ook naar de toekomst van Sparta worden gekeken. Coen en Gerjan zijn hierin duidelijk: “Als we aan de toekomst willen bouwen moeten we in de toekomstige spelers gaan investeren. Jeugdspelers moeten we betrekken bij de selectie. Afgelopen jaar is er een intensievere samenwerking met de A1 – A2 gekomen. De A- jeugd traint mee en krijgt als het mogelijk is speeltijd bij wedstrijden. Daarnaast gaan we gasttrainingen geven aan overige jeugdteams en zijn we samen met het bestuur aan het kijken of er wellicht iets in de vorm van clinics gegeven kan worden.”

Sparta is huidige trainer/coach Stuart Marshall enorm dankbaar voor zijn inzet die hij de afgelopen 2 seizoenen heeft gegeven voor de club. Onder Stuart is het 2e een zeer stabiele 2e klasser geworden die meestrijdt om het kampioenschap.