Je zal maar stoppen als voorzitter.
En toch ben ik bijna zover. De ALV zal mijn laatste dag als voorzitter zijn. Na 10 jaar bestuur, 2 jaar interim voorzitter en 4 jaar voorzitter is het nodig dat er een nieuw gezicht komt. Een prachtige vrijwilligerstaak. Een taak die ik met trots en veel plezier heb mogen uitvoeren. Een taak die ondersteund wordt door een flink aantal vrijwilligers in verschillende commissies. Commissies die allen zeer zelfstandig opereren. Hoe makkelijk wil je het hebben (toch?). Maar ook een prachtig jong en bevlogen team vrijwilligers in het bestuur. Een team dat als geen ander weet dat besturen alleen kan als ieder zijn woordje kan doen en andere meningen je eigen mening helpt vormen. Je bent toch gek als je met zoiets moois stopt? Dat klopt, dat weet ik.

Je zal maar 3.400 kilometer gaan wandelen.
In 1985 studeerde Wilmie (mijn vrouw) af op een reisverslag van Jan van Berchem over zijn pelgrimstocht naar Santiago de Compostella. We spreken over een reisverslag uit de middeleeuwen. Vanaf dat moment is bij mij een zaadje geplant. De middeleeuwen waren niet meer uit mijn interesse gebied te verwijderen. Jan van Berchem krijgt een opvolger uit Nijkerk. Een opvolger die zelfs het voorzitterschap van Sparta korfbal opzegt om 3.400 km te gaan lopen. Vanaf april 2023 ben ik er even niet.

Je zal maar voorzitter van een prachtige club kunnen worden.
Wees eerlijk, er komt een mooi plaatsje vrij. Een plaatsje voor een geïnteresseerde, passende en bevlogen aanvoerder van het bestuursteam. Een aanvoerder die weet dat je teamsport niet in je eentje kan spelen en die weet dat resultaten tijd nodig hebben. Een aanvoerder die het overzicht kan bewaren, die kan verbinden, motiveren en in oplossingen kan denken. Iemand die makkelijk contact legt en goed kan luisteren. (Oja, en appeltaart kunnen bakken is een pré.)

Kortom, we zijn op zoek naar jou. Francis, Tonny, Bram, Dennis en Hanne zijn op zoek naar jou. De vereniging heeft jou nodig, want we willen nog zoveel mooie dingen doen.

Heb je interesse? Bel me op, we drinken een bak koffie, een biertje, of wat dan ook en nemen de tijd om over deze vrijwilligerstaak te spreken.

Henk Buitink