Vanuit het kabinet is besloten dat we weer mogen gaan trainen per 29 april 2020 (vandaag). Uit peilingen en reacties blijkt dat (jeugd)leden grote belangstelling hebben om te starten en dat de meeste trainers hier ook daadwerkelijk aan kunnen en willen bijdragen. De JTC heeft in samenwerking met het bestuur in de afgelopen dagen beleid opgesteld, hiervoor is de input van het KNKV, andere sportverenigingen en de gemeente Nijkerk geraadpleegd.

Het huidige plan geldt tot eind mei. In mei bekijken we hoe het gaat, wat de richtlijnen zijn van de overheid en geven we informatie voor de periode vanaf eind mei. Uiteraard houden JTC en bestuur de situatie ook in de tussentijd nauwlettend in de gaten.

Uitgangspunten

Omdat de Rijksoverheid uitdrukkelijk voorwaarden heeft gesteld hebben we met elkaar een aantal uitgangspunten vastgesteld. Deze zijn:

• Woensdag 29 april starten we met de trainingen volgens een nieuw trainingsschema:Veldtrainingen Corona. Dit wordt toegepast tot eind mei. Tussentijds kunnen we aanpassingen doen.
  • We gaan per team trainen in de indeling van het afgelopen seizoen.
  • Teams komen om beurten aan, zo kort mogelijk voor de training en vertrekken direct na de training. Trainers zetten palen op en ruimen deze op. Alle materialen worden voor de training gereinigd met desinfectiemiddel.
  • Er wordt toezicht gehouden door leden van de JTC aangevuld met de selectie.
  • De toezichthouders ontsmetten al het te gebruiken materiaal voorafgaand aan iedere training.
  • Er zijn vooralsnog geen trainingen voor de kangoeroes. Gezien de leeftijd achten wij het onwaarschijnlijk dat zij zich aan de regels kunnen houden zoals onderstaand beschreven.

Wanneer kom je niet trainen?

De trainingen zijn voor iedereen niet verplicht, wanneer eens speler en/of familieleden van de speler zich niet prettig voelen bij het laten trainen van de speler, dan kan er zonder consequenties worden afgemeld bij de trainer. Voor de volgende situaties geldt dat je niet welkom bent op de training:

• Blijf thuis als je één van de volgende klachten hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts (vanaf 38C).
  • Blijf thuis als iemand in jouw huis koorts heeft en/of benauwdheidsklachten. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer gaan sporten buiten.
  • Blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op Covid-19. Het thuisblijven moet minimaal tot 14 dagen na het laatste contact.

Wij vertrouwen erop dat iedereen zijn/haar situatie eerlijk inschat en zich afmeld wanneer nodig.

Regels voor alle jeugd van A tot en met F

• Je komt 5 tot max. 10 minuten voor de training aan bij Sparta en vertrekt 5 tot max 10 minuten na de training.
  • Je komt zoveel mogelijk lopend of op de fiets naar het complex. Je fiets parkeer je in het vak dat wordt aangewezen door degene die de toegangscontrole verzorgt.
  • Je blijft in het vak met fietsen wachten tot jouw trainer je ophaalt.
  • Indien je met de auto wordt gebracht, dan wordt de auto geparkeerd op de parkeerplaats naast het Sparta complex.
  • Alleen spelers zijn welkom op het complex van Sparta. Ouders mogen niet voorbij de hekken.
  • Voordat je het veld betreedt, moet je je handen desinfecteren. Er staat een toezichthouder met desinfectiemiddel bij de ingang van de velden.
  • De kleedkamers zijn gesloten dus je wordt verwacht in je sportkleding en er is na afloop geen mogelijkheid om te douchen.
  • Probeer voordat je van huis gaat, naar het toilet te gaan. Indien tijdens de training de nood hoog is, dan meld je je bij de toezichthouders.
  • Neem een bidon mee voorzien van je naam zodat je hem kan onderscheiden en drink alleen uit je eigen fles.
  • Indien je moet niezen, dan doe je dit in je elleboog.
  • De kantine en het terras zijn niet open.
  • Indien je niet op de training kan komen, dan meld je dat (ruim) van tevoren aan je trainer via de app.
  • Je houdt 1,5 meter afstand tot je trainer(s).

De regels zijn bedoeld om ieders veiligheid te bewaken. De toezichthouders bewaken dit!

Regels specifiek voor de jeugd van A, B en C

• Je houdt voor, tijdens en na de training 1,5 meter afstand tot je trainer(s) en je medespelers.
  • De regels voor het sporten voor de jeugd zijn door het RIVM gesplitst in t/m 12 jaar en 13 t/m 18 jaar. Het kan dus zo zijn dat van sommige teams bepaalde kinderen in een andere categorie vallen. A-spelers van 19 jaar mogen daarom helaas niet meetrainen. Spelers van de C die nog 12 jaar zijn, respecteren in hun team de regels van 13 t/m 18 jaar in verband met hun medespelers.
  • Spelers van de A-jeugd wordt geadviseerd om een legitimatiebewijs (indien in bezit) mee te nemen naar de training. Er kan door de gemeente gehandhaafd worden.

Op voorhand bedanken wij graag een ieder voor de medewerking aan deze maatregelen. Wij wensen jullie ondanks de maatregelen, weer veel sport plezier!

Indien er over het bovenstaande vragen zijn, verzoeken we jullie te mailen naar jtc@spartakorfbal.nl.

Namens de JTC en het bestuur van KV Sparta Nijkerk