Heb jij weleens meegedaan aan een jeugdactiviteit binnen onze vereniging? Grote kans dat Marjanne Top in de organisatie zat. Marjanne legt haar functie binnenkort neer, maar voordat het zover is gaat Lucky Lion bij haar langs voor een interview.

Naam:
Marjanne Top

Vrijwilligersfunctie:
Voorzitter jeugdcommissie

Werk:
Ik werk als analist op het klinisch chemisch laboratorium in het Meander Medisch Centrum in Amersfoort.

Kinderen:
Ik heb 3 kinderen, Gerton 23 jaar, Mirjam 21 jaar en Esther 17 jaar. Mirjam en Esther korfballen allebei, Gerton heeft het ook gedaan maar geeft nu de voorkeur aan werken.

Huisdieren:
Ja, het is thuis een aardige beestenboel. Ollie, de hond en daarnaast nog 4 katten. We hebben een boerderij, dus ook nog koeien en kalfjes.

Heb je zelf gekorfbald?
Ik heb zelf een jaar of 10 gekorfbald. Toen ik ging werken ben ik gestopt omdat ik toen veel wisselende diensten moest draaien. Nu fiets en wandel ik graag.

Wat doe jij als vrijwilliger?
Ik zit in de jeugdcommissie. Samen met 6 anderen organiseren we allerlei activiteiten voor de jeugd. Ik zal een aantal activiteiten opnoemen: bingo, vossenjacht, meidenavond en elk jaar nodigen we sinterklaas uit om samen met ons het sinterklaasfeest te vieren.

Verder huldigen we de kampioenen bij de jeugd en dat zijn er elk jaar weer heel veel. Daarom hebben we de laatste keer een heuse kampioenenparade gehouden. In de zaal kon dit helaas niet meer door gaan omdat we toen de competitie niet meer af mochten maken vanwege de corona. Maar anders waren er weer veel teams kampioen geworden.

Ook regelen en begeleiden we in het zaalseizoen bij elke thuiswedstrijd van Sparta 1 het team van de week.

Wat is de leukste activiteit die jij voor de jeugd hebt georganiseerd in alle jaren?
De leukste activiteit om te organiseren vind ik het ouder/kind toernooi, dit doen we elk jaar aan het einde van het seizoen. Het is zo leuk om zowel de ouders als de kinderen zo fanatiek bezig te zien. Iedereen heeft dan zoveel plezier met elkaar.

Waarom is het zo leuk om activiteiten voor en met de jeugd te organiseren?
Het is erg leuk om te zien dat er elk jaar weer nieuwe kinderen bij komen en om te zien hoe enthousiast ze zijn. Zo fanatiek als ze kunnen zijn bij de bingo of hoe spannend de kleinste de vossenjacht vinden. Als je dan als vraag krijgt zijn er ook echte vossen? Dat vind ik echt super leuk!

Wie zitten er allemaal in de jeugdcommissie en heb je stiekem één persoon die je het leukste vindt?
De andere leden van de jeugdcommissie zijn Rianne v.d Veen, Pauline Simon, Tessa Krijkamp, Gea Meeuwissen, Marjet Jonker en Mirjam Top. Hiervan zijn Marjet en Mirjam er recent bij gekomen.

We hebben het altijd super gezellig met z’n allen dus ik kan er niet 1 noemen die ik het leukste vind. Ja mijn dochter misschien, ha ha.

Heb ik het goed gehoord dat je gaat stoppen na dit jaar? Wat ontzettend jammer zeg, gaan we je nog wel terug zien bij Sparta?
Ja klopt. Ik doe dit al vanaf dat Mirjam als klein meisje op korfbal kwam, dus nu mogen die jonge meiden het over nemen. Ze kennen de jeugd ook heel goed door dat ze heel veel kinderen trainen hebben gegeven.

Ik heb het altijd met ontzettend veel plezier gedaan, vooral dat knutselen, hè meiden! En ik zal echt nog wel eens als het nodig is bij springen.

Jullie blijven me zeker zien. Ik blijf trouw mijn dochters aanmoedigen! En vind het veel te gezellig bij Sparta om niet meer te komen.

Ik zou het ook leuk vinden om activiteiten voor de jeugd te organiseren, hoe kan ik mij het beste aanmelden zodat ik mijn ideeën kan delen en uitvoeren samen met jullie?
Als je ideeën hebt of ons wilt helpen met activiteiten kun je dat altijd laten weten door te mailen naar jc@spartakorfbal.nl

Voor bepaalde activiteiten zoals vossenjacht, team van de week en ouder/kind toernooi kunnen we altijd hulp gebruiken!