Lucky Lion brengt een bezoekje aan de materialencommissie. Deze week spreekt hij met Elzo baas. De meeste mensen zullen hem kennen als veld- en zaalwacht bij Sparta. Hij zorgt, samen met de andere leden van de materialencommissie, dat het gebouw er netjes bijstaat, de zaalhuur wordt geregeld en dat er altijd veld- en zaalwachters aanwezig zijn. Kortom: Elzo doet zijn achternaam eer aan!

Naam:
Elzo Baas

Vrijwilligersfunctie:
Lid van de materialencommissie

Werk:

Ik werk als planoloog bij gemeente Nijkerk.

Kinderen:
Kelly en Joey zijn mijn kinderen, zij korfballen niet meer.

Favoriete nummer tijdens de zaal-/veldwacht:
Dit maakt voor mij niet uit, als het maar lekkere beat heeft.

Heb je zelf gekorfbald?
In eerste instantie was ik keeper bij voetbal. Daarna ben ik gaan korfballen tot mijn 30ste. Toen ben ik overgestapt naar tennis.

Wat doe jij als vrijwilliger?
Ik was eerst voorzitter van de materialencommissie en regelde alle zaken met betrekking tot materiaal: onderhoud plegen aan gebouw, tuin, enzovoort. Daarnaast overleg ik over inhuur van de zaal en ben ik veld- en zaalwacht. Ik vind het erg leuk om te doen en het is veelzijdig.

Wat was de leukste wedstrijd waar jij zaal-/veldwacht bent geweest?
Ik kan mij herinneren dat we een tijd geleden veel derby’s speelden: Mia, Meeuwen, Spirit, ODIK. Dat waren altijd hele mooie wedstrijden, heel veel sfeer en strijd. Ik heb altijd erg genoten van deze wedstrijden. De sporthal zat dan ook altijd zo goed als vol, daar doe je het voor.

Wat maakt jou vrolijk tijdens de zaal-/veldwachtdienst?
De praatjes, het contact en wat ik ook leuk vind is de interactie met de scheidsrechter. Dan ben je ook actief bezig met de wedstrijd. Wat ook fijn is, is dat er na afloop even geholpen wordt met het opruimen van de palen en manden. Daarna is het dan tijd om gezellig na te praten in de kantine.

Met welke collega zaal-/veldwachter drink jij nog wel eens een biertje?
Dat zijn de meeste collega-veldwachten. Maar toch vooral met Hans, Jan, Erik en Henk. In verleden moesten we altijd velden uitleggen. Dat deed ik vaak met Hans op vrijdagmiddag. Altijd na het leggen van de velden namen we een biertje die we meegenomen hadden en spraken dan even over allerlei dingen. Kon ik altijd erg van genieten.

Ben ik ook geschikt en waar kan ik me dan aanmelden?
Iedereen is geschikt om zich bij de materialencommissie aan te sluiten. Er is altijd iets waar je bij kan helpen of ondersteunen. Het is niet alleen veld- of zaalwacht wat wij doen. Vele handen maken licht werk en een vereniging draait op vrijwilligers. Je leert veel mensen kennen maar wat ik ook leuk vindt is dat je dingen leert waarvan je zelf niet zo veel van afweet. Zie vrijwilligerswerk niet als een last, maar als een positieve bijdrage aan de vereniging en/of samenleving. Deze tijd heeft ook geleerd om er voor elkaar te zijn en dingen voor elkaar te doen en over te hebben. Daarom is het ook heel erg belangrijk om voldoende vrijwilligers te hebben. Ons mailadres is materialen@spartakorfbal.nl.

Volgende week weer een nieuwe Spartaan naar wie Lucky Lion de bal gooit!