Na 3 jaar afwezig te zijn geweest in de selectie van Sparta Korfbal komt Lysanne Hamstra weer terug. Lysanne heeft de afgelopen periode gekorfbald bij onze buren ckv ODIK in Barneveld. Daar heeft ze 2 seizoenen grotendeels in het tweede gespeeld, maar heeft in deze seizoenen ook meerdere wedstrijden gespeeld in de hoofdmacht van ODIK.

Trainer Coen Hooijer is enorm blij met deze aanvulling in de selectie. “Toen we te horen kregen dat Lysanne ging stoppen bij ODIK hebben we hier direct werk van gemaakt. Na een aantal gesprekken wisten we dat onze doelstelling hetzelfde is, het maximale eruit zien te halen. Lysanne heeft de afgelopen seizoenen een bak aan ervaring opgedaan in de overgangsklasse en is dus bekend met de schotklok. Voor Sparta is dit voor de meeste spelers een nieuwe ervaring.”

Lysanne aan het woord: “Achter de schermen ben ik nooit weggeweest bij Sparta. Zo ben ik nog actief gebleven in de STC, de activiteitencommissie en doe ik het wedstrijdsecretariaat. Nu kom ik weer terug in het veld om met de ervaring van afgelopen 2 jaar, en mijn fanatisme, een aanvulling te zijn voor de selectie. Het is leuk om na 2 gave seizoenen bij ODIK terug te gaan naar Sparta. Een voordeel is om weer lekker op de fiets naar het korfbalveld te gaan. Voor mijn familie en vrienden zal het ook weer wat makkelijk zijn om langs de lijn te staan, dat is zeker leuk meegenomen. We gaan er voor om er een topseizoen van te maken!”