Bericht vanuit Optisport – aan alle leden en coaches

Graag brengen wij jullie op de hoogte van het volgende bericht, welke door Optisport is opgesteld en welke per vandaag van toepassing is in alle sporthallen waar wij als club gebruik van maken. Mocht je nog geen mondkapje hebben, neem dan een kijkje in onze webshop en bestel er eentje!

————————————————-

Beste gebruikers,
Vanaf 1 december gaat in Nederland de mondkapjes plicht in. Hieronder de regels m.b.t. de sporthallen.

Mondkapjesplicht per 1 december;
Op 1 december gaat de mondkapjes plicht in. Dit houdt in dat het vanaf die datum verplicht is om in onze locaties een mondkapje te dragen. Dit geldt voor zowel medewerkers als bezoekers van 13 jaar en ouder. Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro.

In elke locatie geldt primair de veilige afstandsnorm van 1,5 meter. De veilige afstandsnorm geldt niet tussen:

• kinderen tot en met twaalf jaar en andere personen;
  • kinderen tot en met zeventien jaar onderling;

Sporthallen:

• Bij binnenkomst en vertrek in de locatie is het dragen van een mondkapje verplicht;
  • Zittend aan een tafel (b.v. SCC) mag het mondkapje af, maar bij verplaatsen vanaf de tafel door de accommodatie is het mondkapje verplicht;
  • Voor alle medewerkers geldt altijd een mondkapjesplicht;
  • Tijdens het sporten hoeft de sporter geen mondkapje op;

Voor trainers, coaches en andere sportbegeleiders geldt altijd een mondkapjesplicht

Gasten die weigeren een mondkapje te dragen:
Gasten die weigeren een mondkapje te dragen worden niet toegelaten in de locatie en worden de toegang tot de locatie ontzegd. Mocht een gast weigeren te vertrekken, dan is er sprake van huisvredebreuk en kan de politie gebeld worden, die de gast de toegang kan ontzeggen en bekeuren.

De boete van €95,- is vanzelfsprekend voor de persoon zelf en kan niet worden verhaald bij Optisport.