Spartanen bedankt! Ook dit jaar hebben jullie weer massaal gestemd op KV Sparta Nijkerk bij Rabo Clubsupport. Zo massaal zelfs dat onze opbrengst dit jaar verdubbeld is ten opzichte van vorig jaar! Dit jaar mogen we maar liefst €1.239,75 bijschrijven. Dat mooie bedrag gaan we toevoegen aan ons spaardoel voor een nieuwe eigen kledinglijn. Door acties als Rabo Clubsupport, De Grote Clubactie en het lasergamen in de Jumbo hebben we al een mooie bodem kunnen leggen, maar we zijn er nog niet. Het komende jaar organiseren we nog veel meer acties en evenementen om ons streefbedrag van €25.000 te behalen. Daarover later meer…

Nieuwe kledinglijn
Ter ere van ons jubileumjaar zijn we gestart met een inzameling voor een nieuwe kledinglijn voor onze spelers. Dat houdt in dat wij als club zelf een wedstrijdshirt mogen ontwerpen in samenwerking met Muta/Korfbaltotaal.nl.

Op dit moment maken we gebruik van de kledinglijn van Hummel, en daar zijn we best tevreden over. Toch is er ook een groot nadeel. Één keer in de 3 a 4 jaar wordt namelijk de gehele Hummel kledinglijn vernieuwd. Dat betekent dat we geen shirts meer kunnen bijbestellen in de ‘oude’ lijn. Daarom moeten we regelmatig alle shirts vervangen binnen een team, anders lopen spelers in verschillende shirts rond. Ook komt het voor dat het ene team in een nieuwere kledinglijn speelt dan de andere.

Met een eigen ontworpen shirt is het makkelijker om shirts te vervangen als er bijvoorbeeld andere maten nodig zijn of als een shirt aan vervanging toe is. Ons eigen ontwerp kunnen we namelijk jarenlang gebruiken en ook makkelijk in kleinere oplage bijbestellen. Ook loopt de hele club – van de F’jes tot het eerste – straks in exact dezelfde tenue’s rond. Een eigen kledinglijn is mooier, duurzamer en uiteindelijk ook goedkoper; een win, win, win situatie dus!