Beste Spartanen,

Zoals jullie inmiddels weten hebben we bij Sparta – na het vertrek van Henk – geen voorzitter. Omdat de zoektocht naar een nieuwe voorzitter nog geen succes heeft opgeleverd, heeft het bestuur de afgelopen weken nagedacht over een oplossing. Met dit bericht introduceren we het plan de komende tijd. Ook jij kunt je steentje bijdragen, dus lees snel verder.

Met ingang van volgende maand gaan we werken met wisselend duo-voorzitterschap.

Hoe gaat dit in z’n werk?
Elk kwartaal vindt er een loting plaats, waar alle jeugd- en seniorenteams aan meedoen. Bij deze loting wordt er een jeugd- en een seniorenlid verkozen. Deze twee leden vormen samen ‘de tijdelijke voorzitter’. Zij vervullen de belangrijkste taken van een voorzitter, zoals hieronder beschreven.

Wat zijn de voordelen?
Op deze manier hebben we het probleem van een missende voorzitter opgelost. Daarbij zorgt deze constructie voor meer betrokkenheid van leden. Doordat er ook een jeugdlid aansluit, houden we ook de jeugd betrokken bij de besluitvorming binnen de vereniging.

Samen zijn we Sparta, en samen zullen we onze schouders eronder zetten om deze vereniging draaiende te houden!

Wat zijn de taken?
– Voorbereiden en voorzitten van de bestuursvergaderingen
– Contact onderhouden met de gemeente
– Contact onderhouden met de pers
– Aanspreekpunt voor leden
– Meedenken in belangrijke beslissingen voor de vereniging

Daarbij verwachten we dat de voorzitter zichtbaar is in de vereniging. Dus als interim-voorzitter hopen we je vaak langs de lijn te zien, zodat je aanspreekbaar bent voor leden!

En nu?
Aan het begin van de volgende maand zal de eerste loting plaatsvinden. Deze is live te volgen op onze socials! Dus houd de website, Facebook en Instagram in de gaten en misschien zien we jou wel bij de volgende bestuursvergadering!

Vragen?
Heb je vragen? Of een goede reden waarom jij niet mee zou moeten doen in de loting? Mail dan naar bestuur@spartakorfbal.nl