In de Sparta Spotlight laten we Spartanen hun licht schijnen op lastige (korfbal)vragen. Deze keer in de Sparta Spotlight: Bas van ’t Hazeveld uit de A3.

Welke Spartaan is jouw grote voorbeeld?
Mijn voorbeeld is Pim van Ramshorst. Hoewel ik hem zelf nooit als trainer heb gehad, heeft hij mij wel een paar keer bij een wedstrijd gecoacht en geeft hij hele concrete en fijne feedback.

Hoe zou je jezelf als korfballer omschrijven?
Ik probeer eigenlijk altijd positief te blijven, ook al staan we achter. Verder ben ik in ieder geval niet degene die het hardst rent in het vak.

(Hoe) blijf jij fit in coronatijd?
Als ik toch eerlijk moet zijn heb ik mezelf in deze coronatijd niet zo fit gehouden. Toen er helemaal geen trainingen waren heb ik bijna niet gesport, alleen drie keer hardgelopen en daarna alleen maar gezegd: “Misschien moet ik een keer hardlopen” en heb het vervolgens nooit meer gedaan.

Welke trainer(s) ga je nooit meer vergeten?
Dat zou Lars zijn. Naast dat ik hem heel erg lang als trainer heb gehad, heb ik ook veel van mijn korfbal technieken van hem geleerd.

Hoe ziet jouw wedstrijdvoorbereiding eruit?
Eigenlijk heb ik niet echt een wedstrijdvoorbereiding, meestal zijn we voor de wedstrijd nog een beetje gezellig met elkaar en daarna gaan we warmlopen en zo.

Welk teamgenoot zou het eerst zijn/haar korfbalspullen vergeten bij een wedstrijd?
Joshua, hij is ook al een keer zijn fietssleutel kwijtgeraakt, waardoor hij lopend naar de training moest komen.

Tegen welk teamgenoot zou jij liever niet staan als tegenstander?
Ik zou niet tegenover Janneke willen staan, zij is erg goed in schieten en bovendien heeft wel een best goede conditie en die heb ik niet.

Welk teamgenoot heeft de meeste moeite om na de coronatijd weer mee te komen in de wedstrijd?
Ik denk Lara, omdat zij al een tijd niet op training is geweest en dus ook conditieoefeningen heeft gemist.

Welke teamgenoot heeft de beste muzieksmaak?
Qua muzieksmaak zou ik het niet weten, omdat ik niet echt weet wat de muziek smaak van iedereen is. Ik weet wel dat voor kerst Lotte haar speaker mee had genomen om kerstmuziek te spelen tijdens de training, wat wel gezellig was.

En wie heeft de slechtste muzieksmaak?
Dat zou ik echt niet weten.

Op welk teamgenoot moeten jullie altijd wachten?
Joshua, 100% Joshua. Altijd in de zaal als we in de kleedkamer gaan omkleden is iedereen al klaar en is Joshua zijn schoenen nog aan te doen.

Wie zijn het gouden duo uit jouw team?
Eigenlijk spelen wij met het hele team wel goed samen.

Welk teamgenoot is zelfs na een 20-0 nederlaag nog positief?
Ik zou zeggen Esther, die zegt wel vaker in de wedstrijd: “Het kan nog!”

Wie is het lievelingetje van de trainer?
Voor zo ver ik weet heeft Lars niet echt een lievelingetje, als dat wel zo is, dan weet hij dat erg goed te verbergen.

Wat is een onderonsje uit jouw team?
Recentelijk vragen we elke training wie de thee mee heeft genomen, omdat we met training een thee en handdoek mee moeten nemen, maar Janneke had letterlijk “thee” en een handdoek meegenomen.

Welk teamgenoot wordt als eerste beroemd?
Ik denk misschien Lara, die doet soms erg onnozele dingen, zoals over een lijn struikelen die gewoon met verf op het gras gespoten is.

Als jouw team een mascotte zou hebben, wie/wat zou dat zijn?
Onze mascotte zou de thee van Janneke zijn, omdat dat gewoon heel grappig was tijdens de training om iedereen met een theedoek te zien en Janneke met thee.

Wie smokkelt het meest tijdens conditie- en krachtoefeningen?
Ik denk dat we allemaal wel een beetje smokkelen bij conditieoefeningen.

Je team krijgt bij een gelijke stand in de laatste minuut een vrije bal. Wie laat je hem nemen?
Janneke. Zij kan erg goed op één been schieten en schiet vaak raak.

Welk teamgenoot zou als eerst (per ongeluk) in eigen korf schieten?
Youri, die heeft dat al een keertje gedaan.

Welk teamgenoot blokt de meeste ballen tijdens de wedstrijd?
Zo uit mijn hoofd zou ik dat even niet weten, bij ons wordt er niet vaak geblokt in de wedstrijd.

Als je met je hele team een andere sport zou moeten doen, welke sport zou dat dan zijn?
Als ik naar het team moet kijken, denk ik dat sporten niet meer zou gebeuren, omdat we allemaal te lui zijn. Misschien wel eventueel soms nog even ijs halen bij de snackbar, ik vind dat we dat ook een sport mogen noemen.