In de Sparta Spotlight laten we Spartanen hun licht schijnen op lastige (korfbal)vragen. Deze keer in de Sparta Spotlight: Lars van Steeg uit de A2.

Hoe lang korfbal je?
Ik korfbal nu iets meer dan 1 jaar, eigenlijk best wel heel kort.

Welke Spartaan verdient een eigen fanclub?
Pim van Ramshorst verdient wel een eigen fanclub. Buiten dat hij bij Sparta 1 nog wel eens een bal door de korf weet te gooien, kan je ook veel van hem leren, doet hij heel veel voor de club en is het ook nog eens hartstikke gezellig met hem.

Hoe zou je jezelf als korfballer willen omschrijven?
Ik ben heel fanatiek (soms misschien een beetje te), verder ben ik ook wel redelijk snel en beweeglijk en vind ik het heel erg leuk om nieuwe dingen te leren!

Welke trainer(s) ga je nooit meer vergeten?
Dat zijn zonder twijfel Jarno en Hanne. Van hen heb ik training gehad in mijn eerste korfbaljaar en elke week maakten ze er weer een originele en leuke training van.

Wie zou je nog een keer als trainer willen hebben?
Hmm, dat vind ik een lastige omdat dit natuurlijk pas mijn 2e jaar is dat ik trainer(s) heb gehad. Ik zou ooit nog wel eens training willen hebben van de hoofdtrainer Coen, dat zou betekenen dat ik het goed doe 😉

Omschrijf jouw team in 3 woorden
Fanatiek, sportief en gezellig.

Hebben jullie een yel?
Ja, maar zo bijzonder is ‘ie niet. Staan we gezellig met z’n allen in een kringetje, telt trainer Lars van 3 naar 2 naar 1 en roepen we: Sparta!

Welke wedstrijd ga je nooit meer vergeten?
Nou, ik heb nog niet zo mega veel gedenkwaardige wedstrijden gespeeld maar de 12-4 overwinning met de A2 van vorig jaar tegen de B1 van mijn zusje Nikki is toch nog altijd eentje om te onthouden.

Tegen welke teamgenoot zou jij liever niet staan als tegenstander?
Ik denk toch dat dit Nikki is, hoe ze het elke keer voor elkaar krijgt om haar tegenstander te passeren voor de doorloopbal is mij nog steeds een raadsel, dus haar hoef ik liever niet als tegenstander.

Met wie uit je team speel je het liefste samen?
Dat is een lastige, ik denk dat ik van de heren het beste met Kevin kan spelen en van de dames het beste met Nikki.

Wie uit jouw team speelt later in Sparta 1?
Het zou mij niet verbazen als dit weggelegd is voor Nikki, ze is nu al één van de betere uit het team en ik denk dat ze dit zomaar eens zou kunnen halen.

Welke teamgenoot wordt later hoofdtrainer van Sparta 1?
Deze belangrijke taak lijkt mij nou erg geschikt voor Karsten, ik heb het idee dat hij wel goed kan uitleggen en leidinggeven en hij heeft het spelletje ook goed door, een ideale coach.

Wie zijn het gouden duo uit jouw team?
Dit is een moeilijke, maar ik denk toch dat Amy en Nikki dit zijn. Ze spelen al heel lang samen in verschillende teams en zijn erg  goed op elkaar ingespeeld, en ook dit seizoen spelen ze weer veel en goed samen.

Welke speler uit jouw team heeft de beste korfbal-tricks?
Dat is denk ik Jesse, hoe hij af en toe de bal achter z’n rug langs en tussen z’n benen doorhaalt, bijna niet te volgen.

Welke teamgenoot is zelfs na een 20-0 nederlaag nog positief?
Ik denk dat er maar weinig in ons team zitten die dan nog positief zijn, maar ik denk dat Bo het meest positief is. Ik heb haar namelijk tijdens en/of na een wedstrijd nog nooit negatief gezien.

Wie uit jouw team wordt het eerste miljonair?
Ik denk Karsten, hij werkt veel, zelfs op woensdagavond ;), dus ik denk dat hij wel een kansje maakt om miljonair te worden.

Welke teamgenoot wordt als eerste beroemd?
Hiervoor heb ik wat speurwerk gedaan op Instagram en daar werd duidelijk dat Amy, met afstand, de meeste volgers heeft. Dus ik geef haar de beste kans om beroemd te worden, misschien moet ze beginnen met het maken van TikTok filmpjes.

Wie uit jouw team zou de beste minister-president zijn?
Ik denk dat dit wel een geschikte taak is voor Karsten. Hij is heel rustig en hij kan goed uitleggen en praten, alleen moet hij dan misschien wel een nieuwe wekker kopen.

Welke teamgenoot korfbalt over 50 jaar nog steeds?
Ik denk Jesse, ik heb het idee dat hij erg veel plezier heeft in het korfballen en hij is ook nog eens een van de jongste uit het team, dus ik geef hem de meeste kans om het nog 50 jaar vol te houden.

Als jouw team een mascotte zou hebben, wie zou dat dan zijn?
Sowieso Amy, ik zie haar wel als iemand die ineens verkleed aan de zijkant gaat staan en ons gaat aanmoedigen en ik denk ook wel dat ze dit erg goed zou kunnen.

Welke teamgenoot zou als eerst (per ongeluk) in eigen korf schieten?
We hebben Lotte al een tijdje niet meer gezien tijdens wedstrijden of trainingen, het zou mij dan ook niet verbazen als zij een keer op de verkeerde korf mikt.

Welke teamgenoot blokt de meeste ballen tijdens de wedstrijd?
Dit gebeurd bij ons eigenlijk heel weinig, maar volgens mij heeft Kevin dit seizoen tot nu toe de meeste ballen geblokt. Dat mag ook wel als je zo lang bent 😜

Als je met je hele team een andere sport zou moeten doen, welke sport zou dat dan zijn?
Afgelopen jaar heb ik een aantal van ons zien rugbyen, als korfballen écht niks wordt, kunnen we daar altijd nog op terugvallen. Dat was van een heel erg hoog niveau.

Welke korfbaltip wil jij iedere Spartaan meegeven?
Ik zou iedereen mee willen geven om te proberen altijd jezelf te blijven verbeteren, te leren van je fouten, maar ook om plezier te maken tijdens het korfballen.