In de Sparta Spotlight laten we Spartanen hun licht schijnen op lastige (korfbal)vragen. Deze keer in de Sparta Spotlight: Lotte de Kruijff uit de E3.

Hoe lang korfbal je al?
Ik speel al 3 jaar korfbal, waarvan 2 jaar wedstrijden.

Wat vind je zo leuk aan korfbal?
Het is een teamsport, dat vind ik heel gezellig! En wat ik ook leuk vind is dat er soms leuke dingen worden georganiseerd, zoals bingo en vossenjacht.

Wat is jouw beste korfbalkwaliteit?
Kleine kansjes en strafworpen.

Wat is jouw grootste korfbalblunder?
Ik ben een keer mijn korfbalschoenen vergeten bij de training. Toen heb ik op mijn laarsjes gespeeld, ging ook prima!

Welke Spartaan is jouw grote voorbeeld?
Dat is mijn moeder, zij heeft vroeger ook gekorfbald bij Sparta en heeft mij veel geleerd.

Welke trainer(s) ga je nooit meer vergeten?
Dat zijn de trainers die ik nu heb: Roos en Nikki. Ze geven altijd een leuke training en zijn heel lief en gezellig. En ze nemen vaak iets lekkers mee voor ons!

Wie zou je ooit nog een keer als trainer willen hebben?
Dat weet ik zo niet.

Wat is je leukste korfbal herinnering?
Ik vond vooral de wedstrijden die we voor corona speelden heel leuk, daar konden opa en oma ook komen kijken.

Omschrijf jouw team in 3 woorden.
Leuke gezellige snoepers.

Hebben jullie een yel?
We hebben een coronaproof yel (met de voeten bij elkaar): “YEL, YEL, YEL, we winnen wel!” Maar hij helpt nog niet zo goed want we hebben dit jaar nog niet gewonnen.

Met wie uit je team speel je het liefste samen?
Loïs, die is heel aardig en we kunnen ook goed samen korfballen.

Tegen welk teamgenoot zou jij liever niet staan als tegenstander?
Lisa, want die kan echt hele diepe ballen gooien.

Als jouw team een mascotte zou hebben, wie/wat zou dat zijn?
Gummi beertje, omdat we van snoepen houden.

Als je met je hele team een andere sport zou moeten doen, welke sport zou dat dan zijn?
Basketbal, dat lijkt mij ook een leuke teamsport, het lijkt een beetje op korfbal en het schieten met de bal vind ik het leukst.

Welke korfbaltip wil jij iedere Spartaan meegeven?
Kontje korf!