Een paar weken geleden hebben Spartanen hun mening kunnen geven over een rookvrije sportvereniging. We hebben totaal 151 reacties ontvangen! Wij willen nogmaals iedereen bedanken voor het invullen.

Maarliefst 95% van de respondenten heeft aangegeven dat ze een gedeeltelijk of geheel rookvrij sportterrein willen. Met 53,64% is de meerderheid voor een geheel rookvrij sportterrein op alle tijden! 33.44% is voor een rookvrij sportterrein, maar wel met een rookplek uit het zicht.

Voor alle uitkomsten klikt u op de volgende link: Enquête rookvrij.

Op basis van de uitkomsten heeft het bestuur besloten om een rookplek uit het zicht te realiseren. Ondanks dat de grote meerderheid gaat voor een geheel rookvrij sportterrein, is het volgens het bestuur niet gewenst als er gerookt wordt direct voor het toegangshek. Dit zou betekenen dat iedereen langs de rokers rijdt als ze ons terrein opgaan, dit willen wij graag voorkomen. Bij andere verenigingen gebeurt dit wel en daar volgden negatieve effecten van het door hen gekozen beleid.

Dankzij jullie mening en wens om als korfbalvereniging rookvrij te worden,  zullen we dit in het voorjaar van 2020 gaan doorvoeren. Kortom, wanneer wij het veld weer op gaan zullen wij een rookvrij terrein hebben.

Mochten jullie nog vragen en/of opmerkingen hebben, voel je vrij om een bestuurslid aan te schieten.

Een rookvrije groet,
Bestuur K.V. Sparta Nijkerk