Beste Spartanen,

De afgelopen weken zijn we als Jeugd Technische Commissie (JTC) bezig geweest met het indelen van de teams en het verwerken van de mutaties voortkomend uit de ledenadministratie. Tijdens het samenstellen van de teamindeling hebben wij informatie verzameld vanuit de trainersinventarisatie en uit de onlangs gehouden selectietrainingen.

Zoals we eerder hebben vermeld, hebben we bij het maken van de indeling rekening gehouden met:

• Maximale leeftijd in de leeftijdscategorie
  • Gemiddelde leeftijd van een team in een leeftijdscategorie
  • Korfbal kwaliteiten (techniek en tactisch inzicht)
  • Aantal spelers per team
  • Beschikbaarheid voor trainen en wedstrijden
  • Waar mogelijk met sociale aspecten

In het afgelopen seizoen hebben we qua gemiddelde leeftijden problemen gehad. We zijn gedwongen daar aankomend jaar meer op te letten waardoor we eventueel andere keuzes moeten maken bij de indeling dan in eerste instantie worden verwacht. Wij vragen daarvoor jullie begrip.

Wij denken als jeugd technische commissie een teamindeling te hebben opgesteld die past bij zowel het spelplezier als bij de ontwikkeling van de leden. Mocht je naar aanleiding van de teamindeling een vraag hebben over waar jezelf bent ingedeeld, dan kan dat natuurlijk. Je vraag kun je alleen per e-mail stellen en rechtstreeks richten aan: jtc@spartakorfbal.nl.

Vat je vraag kort en bondig samen, een epistel is niet nodig. Wij nemen daarna contact met je op. Vragen worden niet in behandeling genomen als die (mondeling) via trainers, whats-app, of andere manier bij jtc binnen komen. Daarmee willen we voorkomen dat onze trainers er onnodig mee belast worden. Graag ontvangen we eventuele reacties uiterlijk dinsdag 16 juli zodat we nog voor de zomervakantie kunnen reageren.

De komende periode wordt nog gebruikt om trainingstijden en trainers verder ingevuld te krijgen. Dit en meer kun je straks lezen in de zomernieuwsbrief die over een aantal weken op de website van Sparta Korfbal verschijnt. De volgende teams gaan 2x in de week trainen, houd hier alvast rekening mee: A1, B1, C1, C2, D1, D2, E1, E2

Start nieuwe seizoen is voor de jeugdteams vanaf 26 augustus met op zaterdag 31 augustus de STARTDAG.

Mocht je bij aanvang van de trainingen nog niet aanwezig zijn, geef dit dan zo spoedig mogelijk door per e-mail aan JTC, en geef ook meteen aan wanneer je dan weer aanwezig bent.

Allemaal een fijne zomervakantie gewenst en tot in augustus!

JTC Sparta Korfbal