De afgelopen weken zijn we als Jeugd Technische Commissie (JTC) bezig geweest met het indelen van de teams voor seizoen 2020-2021. Tijdens het samenstellen van de teamindeling hebben wij informatie verzameld vanuit de trainersinventarisatie en uit de onlangs gehouden selectietrainingen. Zoals we eerder hebben vermeld, hebben we bij het maken van de indeling  rekening gehouden met:

• Maximale leeftijd in de leeftijdscategorie
  • Gemiddelde leeftijd van een team in een leeftijdscategorie
  • Korfbal kwaliteiten (techniek en tactisch inzicht)
  • Aantal spelers per team
  • Beschikbaarheid voor trainen en wedstrijden
  • Waar mogelijk met sociale aspecten

Wij denken als jeugd technische commissie een teamindeling te hebben opgesteld die past bij zowel het spelplezier als bij de ontwikkeling van de leden.

De komende twee weken gaan we trainen op basis van de nieuwe indeling, niet per team maar met de hele leeftijdscategorie. Meer informatie daarover vind je op de website. Deze periode wordt door ons nog gebruikt om trainingstijden en trainers verder ingevuld te krijgen. Dit en meer zal binnenkort op de website van Sparta Korfbal worden gepubliceerd.

Mocht je naar aanleiding van de teamindeling een vraag hebben over waar je zelf bent ingedeeld, dan kan dat natuurlijk. Je vraag kun je alleen per e-mail stellen en rechtstreeks richten aan: jtc@spartakorfbal.nl

De start van het nieuwe seizoen is voor de jeugdteams vanaf 25 augustus met op zaterdag 30 augustus de STARTDAG.

Mocht je bij aanvang van de trainingen nog niet aanwezig zijn, geef dit dan zo spoedig mogelijk door per e-mail aan JTC, en geef ook meteen aan wanneer je dan weer aanwezig bent.

Allemaal een fijne zomervakantie gewenst en tot in augustus!

JTC Sparta Korfbal