Hoewel we hopen op een snelle hervatting van het mooie korfballeven, weet niemand hoe het coronavirus zich ontwikkelt. Ondanks dat het kabinet aangaf dat we rekening moeten houden met een verlenging van de huidige maatregelen, geldt formeel nog steeds de periode van vier weken vanaf 13 oktober. Om verenigingen een perspectief te bieden betreffende de competitie, kwam het KNKV 29 oktober met een routekaart. Hierin is uitgewerkt hoe vanaf 21 november de competities gespeeld zouden kunnen worden.

Voor onze leden houdt dit in dat alle oefenwedstrijden op 7 november komen te vervallen. De oefenwedstrijden die op 14 november staan ingepland blijven voorlopig (onder voorbehoud) staan. Echter houdt het bestuur van Sparta er rekening mee dat deze wedstrijden niet gespeeld kunnen worden met de huidige maatregelen.

Vanaf volgende week trainen alle jeugdteams (kangoeroes tot en met A-jeugd) in de zaal conform de richtlijnen. Voorlopig is en blijft het besluit om senioren teams niet te laten trainen, totdat de huidige situatie dusdanig verandert dat dit verantwoord kan plaatsvinden.

Voor meer informatie van het KNKV over o.a. de routekaart kun je terecht op: https://www.knkv.nl/routekaart-korfbalcompetitie/.

Mocht je vragen hebben over de huidige situatie, raadpleeg dan de meest gestelde vragen van KNKV. Ook zij zijn steeds bezig om meer informatie en duidelijkheid te verstrekken. Bij een update worden deze meest gestelde vragen bijgewerkt.

Heb je een vraag over onze vereniging specifiek? Mail ons dan gerust via bestuur@spartakorfbal.nl

Vriendelijke groet,