Vandaag hebben we een heel bijzonder verslag. Dit is namelijk een verslag van niet 1, maar 2 wedstrijden. Er werd niet alleen op donderdag gespeeld, maar de helden van Sparta 3 mochten ook nog eens op zaterdag aantreden.

Op een mooie donderdag 9 juni mocht het 3de dan ook spelen tegen het altijd lastige SKF. Waarbij de Spartanen tijdens het Pinksterweekend hun nederlaag hadden verwerkt, zat SKF duidelijk nog steeds in een dip. Zij hadden namelijk eerdere weken verloren, gelijk gespeeld en zelfs wedstrijden af moeten lassen. Dit motiveerde de Spartanen alleen maar meer om SKF hun 3de verlies van het seizoen te geven. Daarom begon Sparta de wedstrijd ook zeer sterk. Na een korte tijd werd een ruime voorsprong gecreëerd. Zo’n grote voorsprong dat Tom er moeite mee had om het scorebord bij te houden.

Maar hoe verder de zon zakte, des te verder daalde het enthousiasme van de Spartanen. Zo werd er voor de rust afgefloten met een score van 7-6. Helaas was Rian de mandarijnen vergeten, maar gelukkig vergeet Rian voor de rest nooit iets! Na een inhoudelijke rustbespreking en met hun koppie omhoog, ging Sparta er alles aan doen om de overwinning binnen te halen. Met behulp van de grootste groep supporters van het seizoen werd er dan ook daadwerkelijk voor gezorgd dat SKF voor de 3de keer verloor dit seizoen. Ondanks dat SKF niet trainde, werd het toch nog 16-13. Met als uitblinker Jarno die de aanvoerdersband met trots droeg.

U zal inmiddels al wel moe zijn van het lezen van al die tekst. Haal diep adem, kom even bij en door. Want zo snel voelde het ook voor de Spartanen. Op zaterdag mocht er namelijk alweer aangetreden worden. Het was zo snel dat Hanne en Jarno even een weekend weg moesten om bij te komen van de donderdag. Daarnaast was Rian even vergeten (maar voor de rest vergeet Rian nooit iets) dat we om 13:45 vertrokken.

Eenmaal aangekomen in Utrecht maakte de Spartanen zich klaar voor de laatste wedstrijd van het seizoen tegen Synergo. Waarbij het 3de van Sparta zich voorbereidde door warm te lopen, deed Synergo dit door het kunstgrasveld nog even te stofzuigen. Dit bracht de Spartanen in verwarring en zo namen ze het bijna op tegen het 3de van Synergo op het hoofdveld. Na het regelen van een drinkpauze en een mooi bankje langs de lijn konden we beginnen aan deze seizoensafsluiter.

Na een aantal aanvallen kwamen we erachter dat niet alleen Rian wat was vergeten, maar de rest van het team ook; onze duimen. Elke pass vloog namelijk over de zijlijn of in de handen van de tegenstander. Daarnaast had Synergo heel flauw de deksel op onze korf gedaan, want met scoren hadden de Spartanen erg veel moeite. Na een gescoorde strafworp van Tom maakte Francis al gauw het 2de en (volgens mij) het 3de doelpunt voor de Spartanen. Tot de rust ging het dan ook gelijk op. Terecht werd er onder het genot van een paar druifjes en mandarijnen (gesponsord door Bram) de opmerking gemaakt dat Sparta 3 korfballend duidelijk beter was. Nu alleen nog scoren.

Deze motiverende woorden zorgde er helaas niet voor dat de Spartanen veel meer gingen scoren. Nadat Synergo er 2 verschil maakte, moest Chanine de klappen opvangen van haar tegenstander. Terwijl zij afgevoerd werd heeft Bram nog de score aan proberen te passen naar 14-14, maar het mocht niet baten. Met een verlies van 14-13 baalde de Spartanen flink, maar ze bleken later toch kampioen te worden van de 3de helft. Met een heerlijk seizoen afsluitende barbecue bij de vereniging wist Sparta niet alleen te verbranden maar ook nog eens te vieren dat het een leuk seizoen was!

Nu hoor ik u al denken, was dit het dan? Nee zeker niet! U zit namelijk vast nog vol met vragen: Zijn jullie definitief 3de met het 3de? Gaat Bram echt kaal? Wie koopt toch al die volgers voor jullie Instagram account? Volg ik @deavonturenvansparta3 al op Instagram? Blijft het team intact? Of gaan er toch mensen naar de selectie of stoppen er mensen? Gaat Van de Bor Media nog door als sponsor? Heeft Jarno zijn scriptie afgerond? Kunnen er nog wel 2+2=4 grappen gemaakt worden? En zo zijn er nog heel veel vragen. Over dit alles gaan de spelers van Sparta 3 eens even goed barbecueën. Datum en locatie worden geheimgehouden vanwege de angst dat de honderden lezers onuitgenodigd langskomen. Voor nu een fijne dag en tot de volgende keer!