Afgelopen Zaterdag mocht het 1e van Sparta weer aantreden tegen een ‘’oud bekende’’ van de Spartanen, KVZ Zutphen. Een wedstrijd die alles behalve saai zou gaan worden op papier.

(Kleine kanttekening hierbij is, dat de laatste keer dat Sparta tegen KVZ speelde, werd de wedstrijd beslist in de laatste 8 seconden, in het voordeel van Sparta. Achteraf was de winst van cruciaal belang, want hierdoor promoveerde Sparta 1 weer naar de 1e klasse).

Sparta begon de wedstrijd goed en wist tot een 5-4 voorsprong te komen binnen een korte tijd. KVZ wist zich daarna snel te herpakken en wist de score snel weer om te draaien naar 5-9 in het voordeel van de Zutphenaren. Uiteindelijk zochten beide ploegen de kleedkamer op in de rust, met een tussenstand van 7-9.

Na de rust kwam Sparta nog terug tot 9-9, maar al gauw nam KVZ de leiding weer. Al vroeg in de 2e helft vielen Rianne en Wouter uit door blessures en werd door middel van verschillende wissels in de 2e helft gezocht naar balans in beide vakken.

Helaas kwam Sparta niet meer in het spel dat ze graag zouden willen spelen en de rest geschieden. Bij het laatste fluitsignaal keek Sparta tegen een score aan van 11-19 in het voordeel van de Zutphenaren.

Zaterdag zal de gehele selectie van Sparta weer afreizen naar een niet geheel onbekende tegenstander, Regio ’72 uit Vaassen.

Tot dan!