Na de knappe overwinning vorige week thuis tegen nummer twee Vriendenschaar was het deze week zaak voor de Spartanen om die overwinning dubbel te verzilveren. Een overwinning tegen Reehorst betekende dat de Spartanen een ruime afstand nemen van de twee onderste plekken. Een nederlaag betekende dat het gat met die onderste twee plekken, nog maar twee punten is.

Niets van dit belang kwam echter terug in het spel van de Spartanen. Reehorst liet vanaf minuut één zien dat zij met meer beleving en passie speelde dan de Nijkerkers. In de beginfase van de wedstrijd bleef Sparta nog aan het vinkentouw hangen, maar Reehorst had telkens de overhand in de scores. Met fel verdedigend pressiespel en aanvallend een hoog schotpercentage blufte de Edenaren, Sparta af en gingen zij met een verdiende 11-8 voorsprong de rust in.

Na rust leek het er kort op dat Sparta uit een ander vaatje ging tappen. Rik schoot in de eerste aanval meteen de 11-9 binnen, maar dichter dan dit zou Sparta niet meer komen. Het was op deze zaterdag allemaal mat en ongeinspireerd wat de Spartanen lieten zien. Positieve opvaller in deze was Linda die een plaag voor de verdediging van Reehorst was. Haar zeven doelpunten waren niet genoeg om een nederlaag te voorkomen en bij 24-21 floot de scheidsrechter deze wedstrijd af.

Tijd voor Sparta om deze week goed in de spiegel te kijken. Het lijkt erop dat ploeg in uitwedstrijden niet dezelfde energie op de mat legt als in Nijkerk. Geen man overboord, maar wel een les om ook de wedstrijden buiten de deur anders aan te pakken. Aanstaande zaterdag staat de eerste returnwedstrijd op het programma, waarbij Reeuwijk op bezoek komt in Nijkerk.

Linda 7, Rik 6, Marieke 4, Martijn 2, Rianne 1, Geert 1