“De tweede helft was goed. De eerste helft minder goed”. Dit was het commentaar van coach Jochem over de wedstrijd van Sparta 3 tegen Dindoa 8. Hier zou ik het bij kunnen laten. De uitslag staat namelijk al boven het verslag, dus spannend is het toch niet meer. Maar omdat ik toch bezig ben zal ik ook wat inhoudelijke informatie toevoegen.

Laat ik beginnen bij de belevenissen van Arie. Op verzoek van een trouwe lezer besteed ik hier wat extra aandacht aan. De korfbaldag van Arie begon eerder dan die van zijn teamgenoten, want hij mocht meespelen in het 4de. Hij schitterde hier uiteraard en blonk uit als nooit tevoren, maar het mocht helaas niet baten, er zat geen winst in voor Sparta 4. Daarna heeft Arie met “samengeknepen billen” de wedstrijd van 3 gekeken en sloot hij af met een biertje op het terras.

Was de wedstrijd van 3 echt zo spannend dan? Om hier antwoord op te krijgen neem ik u mee door de aantekeningen van bankzitter Erin. Hierbij een paar hoogte-/dieptepunten van de wedstrijd:

1-2 Marnix schot
4-5 Fran schottie
Jarno boos fles kapot
5-6 Lohuis kleine kans

Vervolgens werd het rust. Sparta stond achter en de sfeer was gespannen. Coach Jochem had één belangrijke mededeling: “De bal is niet heet”. De Spartanen moesten meer rust vinden in het spel, vond Jochem. Toen de mandarijnen op waren konden de Nijkerkers dit gaan waarmaken in de tweede helft. Het was zo spannend dat Erin vergat op te letten, maar gelukkig bleef ze aantekeningen maken.

6-6 Niet opgelet
6-7 Niet opgelet
7-7 Schot Hanne HOPPAA
8-7 Lohuis schott
9-7 Chanine doorloopbal
10-8 Geen idee
11-8 Geen idee
12-8 Vrije bal Marnix
Gouden wissel
13-8 Dokter schot

Dit was het moment waarop Erin het veld in mocht en waar de aantekeningen zijn gestopt. Het zal voor altijd een raadsel in de korfbalgeschiedenis blijven hoe de rest van deze wedstrijd verliep, maar ik kan u met vreugde vertellen dat Sparta won met 17-10.

De Nijkerkers betraden moe maar voldaan het terras en smulden van een aantal goudgele granensmoothies. Jarno’s bidon was kapot gegaan (zoals u in de aantekeningen las) en die pijn probeerde hij te verzachten met een ice pack op z’n knie. In deze derde helft leerde het team elkaar beter kennen. Zo kwamen ze erachter dat Lohuis 8 jaar op badminton heeft gezeten en dat Chanine niet getrouwd is (huh echt?). De rest van de info is aan te vragen bij 1 van de teamleden.

Volgende week speelt Sparta 3 haar kampioenswedstrijd! De supportersbus is al geregeld, zodat jullie allemaal om 17:00 in Vaassen kunnen staan. Tot dan!