Na een divers aantal oefenwedstrijden, en zoekende naar de beste samenstelling in beiden vakken, was het afgelopen zaterdag tijd voor de eerste competitiewedstrijd, op eigen bodem.

HHV uit Hollandscheveld was de tegenstander waar we onze veldcompetitie mee van start gingen. En het was een vliegende start.

Dat we er zin in hadden was te zien, we vlogen uit de startblokken. Al gauw scoorde Pim v Ramshorst de 1-0.
Waar Wouter vd Brom & Martijn Kuijpers de korf makkelijk konden vinden in het ene vak, kon Marieke vd Kraats dit in het andere vak.
Verdedigend werd er flink druk gegeven, waardoor HHV maar moeilijk tot aanvallen kwam. De reus uit Hollanscheveld werd aan banden gelegd door de sterk verdedigende Martijn.
Dit resulteerde in een ruststand van 15-6.

Hoe makkelijk we de 1e helft scoorde, des te moeizamer ging het in de 2e helft.
HHV gaf meer druk, waardoor wij moeilijker tot scoren kwamen.
Toch was Sparta degene die als eerst de korf weer wist te vinden.
Er werd geduldig gespeeld. Mirjam Top stond ijzersterk te rebounden, waardoor er aanvallend veel kon worden herhaald.
Verdedigend stonden we ons mannetje, en naarmate het eindsignaal wisten we toch nog een paar mooie doelpunten te maken.
Dit alles resulteerde in een mooie eindstand van 22-14.

Deze eerste overwinning geeft vertrouwen naar de volgende wedstrijden.
A.s. zaterdag reizen we af naar het natuurgras in Hoogeveen, en nemen we het op tegen Thrianta.