Vol spanning reisde de selectie van Sparta 3 zaterdag af naar Regio ’72. Hanne vond de reis zo ver dat ze besloot met het vliegtuig te gaan. Helaas voor haar stapte ze in de verkeerde toestel en belandde in Lissabon in plaats van Vaassen. Kan gebeuren. Francis besloot afgelopen week een nieuw levensjaar in te gaan en dat in Nijkerk te vieren tijdens de wedstrijd. Coach Jochem vond de Arkervaartloop belangrijker en ook Arie en Lars moesten dé wedstrijd van het seizoen aan zich voorbij laten gaan. Om de selectie toch rond te krijgen werden Marianne en Danique voor een wedstrijd gehuurd van Sparta 4.

De wedstrijd begon, invaller Danique scoorde meteen en de bank begon direct met het pellen van de mandarijnen. Een zware taak deze week aangezien er liefst 2 netjes waren geregeld! Even was er paniek of het wel ging lukken om al deze citrusvruchtjes voor rust van hun oranje velletje te ontdoen, maar met Marianne zat er gelukkig een ervaren peldame langs het veld.

De tactiek van Regio ’72 was vanaf minuut 1 duidelijk. Naast het veld werd de barbecue aangestoken om de Spartanen met knorrende magen af te leiden. De wedstrijd werd immers gespeeld rond etenstijd (17:00 uur, red.). In de rust moesten de Nijkerkers daardoor flink wat mandarijnen in hun mik drukken om de opkomende trek (“Honger hebben we niet in Nederland”, aldus Gerard) te stillen en de barbecuegeur te verdringen met een mandarijnwalm. Ook gaf coach Jochem via WhatsApp zijn aanwijzingen voor de wedstrijd door. “Toppers 🥳, ga zo door”, luidde zijn korte, maar krachtige rustbespreking.

Die tactiek bleek te werken. Alle Spartanen bleven deze keer de bal in de juiste korf mikken. Jarno besloot dat het tijd was om zijn persoonlijke statistieken in zijn Excelbestand wat op te vijzelen en scoorde in totaal vijf keer. Zelfs Rian wist een doelpunt te scoren. Haar tegenstander stond echter op minstens 1,5 meter afstand dus werd het doelpunt tot haar grote teleurstelling afgekeurd voor verdedigd.

Sparta werd in de slotfase, waarin Dokter weigerde om zichzelf in te wisselen, luidkeels aangemoedigd door de lokale fans (ouders van Gerard, red.) die in grote getale (2, red.) naar het sportcomplex waren gekomen. Door omstandigheden kon de helft van de toeschouwers pas in de tweede helft aanwezig zijn. Toch kon ook hij zijn zoon de bal door het mandje zien gooien.

Op de terugweg maakten Jarno, Chanine, Rian, Marianne en Danique per ongeluk een extra kampioensronde over de A50 om vervolgens toch maar om te keren richting een restaurant waar een verantwoorde sportmaaltijd werd genuttigd. Toen ook Chanine eindelijk klaar was met eten kon de terugreis worden hervat. Eenmaal teruggekeerd op het Nijkerkse sportcomplex werd het team onthaald door een uitzinnige menigte.

Volgende week om 15:15 uur wordt Sparta 3 gehuldigd tijdens de kampioenenparade. Namens het gehele team vragen we om niet massaal handtekeningen te vragen en selfies met ons te maken, zodat ook wij de tijd hebben om van dit moment te genieten. Alvast bedankt!