Op zaterdag 21 mei was het weer zover; Sparta mocht wederom aantreden voor een lastige wedstrijd. Vandaag mocht er gestreden worden voor de 3de plek. Het was tijd voor de kraker tegen HKC Utrecht, die bij aanvang van de wedstrijd 2 punten boven ons stonden. De Spartanen moesten alles geven, aangezien de vorige wedstrijd eindigde met een stand van 14-13 voor de Utrechters. Om Sparta 3 naar de overwinning te schreeuwen was dan ook de hele ziekenboeg aanwezig. Chanine was hersteld van een spinnenbeet – maar weet nog niet of ze er superkrachten aan over heeft gehouden – en Hanne was terug van haar bruiloft, met nog een beetje hoofdpijn.

De voorbereiding was dan ook van groot belang. Daarom sponsorde Van de Bor media op eigen initiatief kaasstengels voor het hele team. Dit is echter geen compensatie voor de vergeten mandarijnen. Terwijl Sparta rustig van hun kaasstengel stond te genieten, was bij HKC te merken dat zij last hadden van de druk. Daarom werden er, midden op het terras, alvast enkele poepluiers verschoond.

Nadat de tegenstanders allemaal hun luier verschoond hadden, was het tijd om aan een van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen voor Sparta 3 te beginnen. De Spartanen kwamen wat lastig op gang waardoor er al snel een 2-0 achterstand gerealiseerd werd. De tegenstander gooide het na de vorige wedstrijd over een andere boeg. Zij besloten namelijk om achter te gaan verdedigen. In eerste instantie waren de Spartanen, die versterkt werden door Indy, Roos en Rianne, helemaal van hun apropo. Maar al snel kwam HKC erachter dat je niet zoveel ruimte moet geven aan de 4de meest scorende ploeg in de competitie. Tom scoorde namelijk makkelijk de eerste en tweede voor Sparta.

Met 4 doelpunten voor Tom en 2 voor Jarno ging Sparta dan ook met een gelijke stand van 6-6 de rust in. Met maar liefst 2 netten gepelde mandarijnen en een motiverende speech van Bram was de conclusie dat het eigenlijk best wel goed ging. Ook na de rust gingen de helden van Sparta 3 door zoals in de eerste helft. Omdat het pitje van HKC op laag vuur ging wist Sparta snel de voorsprong te pakken en uiteindelijk met 13-9 te winnen. Door 6 doelpunten van Jarno(!), 5 van Tom, een prachtig schot van Jochem en een indrukwekkende strafworp van Indy, was de overwinning ook zeker verdiend.

Even een aankondiging voor aankomende week! Wij weten dat u allen elke week met plezier onze trainingen bezoekt, maar deze lassen wij helaas af deze week. Het is namelijk hemelvaart aanstaande donderdag 26 mei. Mocht u toch onze kwaliteiten willen bewonderen, dan zijn wij op deze dag tussen 12:00 en 0:00 te vinden bij de tap. We zien u graag op donderdag of anders aanstaande zaterdag om 12:30. In Zeist wordt namelijk het grasveld van koploper RDZ omgeploegd door de Spartanen. Bedankt voor het lezen en tot de volgende!

Ps. Vond u dit verslag ook zo inhoudelijk? Ter compensatie hebben we een foto toegevoegd die niks met de wedstrijd te maken heeft. Graag gedaan!