Afgelopen weekend stond voor Sparta 3 in het teken van een proef-competitie. Verschillende activiteiten werden georganiseerd om de sterren van Sparta 3 helemaal klaar te stomen voor het nieuwe seizoen. Speciaal voor deze proef-competitie had Francis een prachtig schema gemaakt met alle activiteiten waar mandarijnen mee te verdienen waren. Uiteindelijk zouden de spelers van Sparta 3 zich moeten bewijzen in het slotstuk, de grande finale, het eindtoernooi. Het enige wat we misten binnen ons team was een organisator en een scheidsrechter voor dit eindtoernooi. Gelukkig was daar D. Van Sluijs en solliciteerde hij met succes op beide functies. Hij maakte het wedstrijdschema en was verantwoordelijk voor het toernooi der toernooien; het beerpongtoernooi.

We verzamelden ons vrijdagavond bij Villa Happy Horsterwold. En zoals de naam al doet vermoeden, zat de sfeer er gelijk goed in. Toen de vaat van de vorige huurders was uitgeruimd en iedereen de kapstok had gevonden, konden we genieten van een overheerlijke tortilla. Bedacht en bereid door Jesse, en aangevuld door het limited edition Sparta 3 topsport-dessert van Chanine. Een veelbelovend begin, als u ’t mij vraagt.

Het volgende onderdeel bestond uit mentale voorbereiding. Alles om scherp aan het toernooi te beginnen, zoals u van ons gewend bent. Tom en Rian hadden mentale uitdagingen klaarstaan, met als hoogtepunt de ronde waarin Rians verborgen zangtalenten opeens openbaar werden. Daarbij werden er zelfs verslagen van eerdere competities geanalyseerd, waarbij de sporters de ontbrekende woorden moesten aanvullen. Alles voor de voorbereiding.

Waar het pong-gedeelte nog achterwege gelaten werd, werd er die avond al wel fanatiek getraind op het beer-gedeelte. De motivatie in deze proef-competitie was uitmuntend.

Zoals u kan raden stonden alle spelers van Sparta 3 de volgende ochtend fris en fruitig paraat. Los van een oven die zijn enige taak niet uitvoerde en niet warm werd, hadden we ’t weer dik voor mekaar in de villa. Laten we zeggen dat het koffiezetapparaat van Gerard in ieder geval wél goed zou scoren in de reviews. Toen het topsportontbijt, gemaakt door chefs Jarno en Gerard, achter de rug was, werd het YouTube-account van de vorige huurder flink gevuld met belangrijke voorgestelde video’s. Ik hoop maar dat Iwan bij de weinig Nederlanders hoort die dit verslag niet lezen.

Het was tijd voor een stukje teambuilding. En wat is daar meer geschikt voor dan iedereen opsluiten in een klein kamertje? Precies. De volgende halte was Escaperoom Zeewolde. Beetje dingen roepen, beetje dingen proberen, beetje op de klok kijken, beetje om je heen kijken, beetje proberen weg te komen, wat mij betreft was het een goede afspiegeling van competitie-voorbereiding.

Je zou denken dat iedereen inmiddels klaargestoomd was voor het beerpong-toernooi, maar er stond nog 1 activiteit op ons te wachten. Of eigenlijk 2. Die avond zouden we met een klein balletje op een kleine beker moeten richten, dus in de middag trainden we met een grotere bal en een mand. En omdat we nog niet genoeg voorbereidingen hadden getroffen, speelden we twee wedstrijden in plaats van één.

Toevallig genoeg had D. Van Sluijs ook gesolliciteerd op de functie als coach voor dit driekamp, samen met zijn assistent Steven. Mocht u Steven niet kennen; inmiddels bestaat hij niet meer, maar een foto is op te vragen bij Dennis.

We startten uiteraard weer met een topsport-maaltijd; patat en snacks. Toen de overheerlijke snacks genuttigd waren, mochten we met onze fitte koppen het veld betreden. Na twee spannende oefenpotjes, die eindigde in 10-10 en 12-13, was het tijd voor het eindtoernooi. De beerpong-tafels werden klaargezet, en de duo’s trokken hun wedstrijdkleding aan.

Dit is het moment dat een inhoudelijk verslag op z’n plaats zou zijn. Een verslag waarin de poule-fase werd geanalyseerd, de halve finale uitgebreid besproken zou worden, en waar de spanning opgebouwd zou worden tot de finale.

Bram en Erin hebben gewonnen.

Waar Jesse zo goed genotuleerd had bij de oefenpotjes (excuus voor het niet gebruiken van de eindelijk inhoudelijke notities), heeft niemand ook maar een moment nagedacht over notities van het echte toernooi. Gelukkig is dit verslag al veel te lang, en zit ook niemand daar op te wachten. Mocht iemand nog relevante actieve herinneringen hebben aan ’t toernooi, mail naar Iwanhoog@gmail.com.

Tijdens de nabespreking op zondagochtend werden zowel de voorbereidingen als de competitie uitvoerig onder de loep genomen. Ook de mankementen van Villa Happy Horsterwold en het aandeel van Iwan hierin werden besproken. Uiteraard werd ook de winnaar van de proef-competitie bekend gemaakt; Chanine had de meeste mandarijnen bij elkaar gesprokkeld.

Het teamweekend is achter de rug en we kunnen concluderen dat Sparta 3 scherper dan ooit aan het seizoen begint. Een samenvattende conclusie heb ik niet, maar over 1 ding zijn we het allemaal eens; Iwan begint voortaan op de bank.