Deze week stond er een wedstrijd op de planning tegen Odik uit Barneveld. Een korte rit voor deze uitwedstrijd. Odik had het dit seizoen ook nog niet zo goed gedaan maar stond toch 2 plaatsten boven ons op de ranglijst. Iedereen was klaar voor de wedstrijd en is lekker op tijd naar bed gegaan. Er was gelukkig ook geen bingoavond op vrijdag dus iedereen kon lekker uitgerust en fit aan de wedstrijd beginnen!

Het beloofde dus een spannende wedstrijd te worden. Na een spannende openingstoespraak van Stuart werd ons verzocht te strijden als echte Spartanen. Wisten jullie dat de spartanen bekend stonden om hun buitengewoon harde en sobere opvoeding? En dat daar ook het begrip “Spartaans” naar verwijst?
Met deze motivatie konden we scherp aan de wedstrijd beginnen, beide ploegen waren gewaagd aan elkaar en we gingen gelijk op. Door een scherp begin stonden we vrij snel op 4-6 voorsprong, helaas lieten we ze door 4 afstandschoten terug komen tot 8-6.
Onze vechtlust om te winnen was echter sterker dan ooit en met maar liefst 7 doelpunten op rij wisten wij een mooi gat te maken. Beide vakken liepen lekker deze wedstrijd, we zijn weer terug gegaan naar de succesvolle opstelling van het veld. Dit bleek iniedergeval voor deze wedstrijd een goede beslissing. Het laatste kwartier hebben we de wedstrijd uitgespeeld met lange aanvallen en goed uitverdedigd. Zo lieten we Odik nog terugkomen tot een einduitslag van 16-19. Helaas werd hier de doelstelling van 20 doelpunten net niet gehaald, maar ik denk dat Stuart ons dat wel vergeeft. Complimenten nog voor de scheidsrechter die een goede wedstrijd floot! Gelukkig hadden we ook de beschikking over het eerste, op een korte invalbeurt van Marieke na, konden we het echter op eigen kracht afmaken. Deze winst zorgde er meteen voor dat we twee plaatsen stegen op de ranglijst. Gezien de competitie horen wij ook rond plek 4, de laatste plek paste niet bij dit team en wij zullen er dan dus ook alles aan doen om hier niet meer te komen.

In een vrolijke bui zijn wij na de wedstrijd doorgereden naar het eerste. Daar in de sporthal aangekomen kwam ons grootste nachtmerrie uit… De kantine was dicht! Wij waren ondertussen half uitgehongerd en moesten dus snel voor een oplossing gaan zorgen. De supermarkt bleek gelukkig dichtbij dus hop de auto in en gas der op! Vlak naast de supermarkt zat een snackbar, dit leek ons een beter plan. We hebben even de dagomzet van de snackbar verdubbeld en aangezien we nogal haast hadden hebben we alles meegenomen. Aangekomen in de sporthal besloten wij dat wij wel mochten eten in de sporthal, aangezien zij de kantine dicht gedaan hadden. De sporthal werd gevuld met een heerlijke friet lucht en eigenlijk kreeg bijna niemand zijn portie op. Behalve dan Elise die haar patat en broodje kipburger achteroverdrukte alsof het niks was. Ook Daniël was content met zijn lange lummel, maar kon helaas niet zijn bordje leeg eten. Nagenietend van de wedstrijd en met een volle buik konden we heerlijk het eerste vanaf de bank bekijken.

Aankomende week staat Dalto op het programma, de eerste wedstrijd hebben wij vrij kansloos van hun verloren. De aankomende week missen er nogal wat mensen aangezien 1 op het zelfde moment speelt tegen KVZ. Ikzelf zal er ook niet zijn aangezien ik heerlijk op wintersport ga. Bij deze dus de vraag of één van de spelers van 2 de honneurs waar wil nemen en een prachtig wedstrijdverslag kan typen?

Voor aankomende zaterdag vanuit deze hoek iniedergeval heel veel succes gewenst!