De laatste wedstrijd voordat Sparta 2 aan de zaalcompetitie gaat beginnen, werd gespeeld in het bruisende Vaassen. De tegenstander, Regio ‘72, was in Nijkerk verslagen met een uitslag van 28-13, dus er was een hoop vertrouwen om ook deze wedstrijd te winnen. Om de traditie voort te zetten, hadden we weer geen mandarijnen (Bram!). In plaats daarvan waren er broodjes kroket als voorbereiding op de wedstrijd. Volgens Coen (trainer Sparta 1) was dit geen probleem, want hij begon vroeger nooit aan een wedstrijd zonder een broodje kroket te hebben gegeten.

De avond voor de wedstrijd was er bij Sparta een schutterstoernooi georganiseerd, waar ook de nodige selectiespelers aanwezig waren. De vraag was echter of dit zich tijdens de wedstrijd zou uiten in heel veel doelpunten, of totale uitputting van de armspieren. We begonnen in ieder geval scherp en kwamen op een 0-2 voorsprong. Regio ‘72 was het hier niet mee eens en scoorde ook twee keer (2-2). Door twee mooie afstandsschoten van Christa (niet aanwezig bij het schutterstoernooi en geen broodje kroket genuttigd) kwam de stand op 2-4. Hierna scoorde beide partijen met moeite en gingen we met een stand van 4-6 de rust in.

Met de boodschap ‘scherper afronden en vertrouwen hebben in je schot’ begonnen we aan de tweede helft. Daniël maakte al snel de 4-7, maar daarna was de korf ver te zoeken. Regio wist wel te scoren en bracht de stand terug naar 7-7. Uiteindelijk eindigde de wedstrijd in 8-8 en lieten we een kostbaar punt liggen in Vaassen. Misschien moeten we de volgende keer maar gewoon weer mandarijnen eten. Of zou het toch gelegen hebben aan het schutterstoernooi? Genoeg om over na te denken in ieder geval.

Na 8 wedstrijden zit de eerste helft van het veldseizoen erop en staan we met 15 punten (meer dan Feyenoord in 11 wedstrijden) ongeslagen bovenaan. Laten we hopen dat we dit kunnen vasthouden tijdens het zaalseizoen, wat over vier weken van start zal gaan.