Zaterdag 25 september. Een historische dag. De 1,5-meter-maatregel ging eraf, waardoor we eindelijk weer strak konden gaan verdedigen. Daarbij ging er een record aantal mensen mee met Sparta 3. Maarliefst 13 Spartanen (uiteraard werd het tekort van Sparta 3 weer aangevuld met andere sterren) verzamelden zich voor een tripje naar Soest. Ook de achterban van Sparta 3 zette zich extra goed in op deze dag. Ik heb me laten vertellen dat Toms moeder al vroeg in de keuken stond om de Nijkerkers van creatief fruit te voorzien. Tot slot heeft de notulist een vast contract gekregen, waardoor de auteur niet eens meer mee hoeft naar de wedstrijd!

De positieve flow was direct merkbaar. Binnen no time (dat weet ik niet zeker, de tijden staan niet in de notities. Aandachtspuntje Jesse) stond het 4-0. Snelheid, flair en trots werden afgewisseld. Vooral Jarno en Jochem wisten de korf te vinden met hun afstandschoten. Chanine zette juist een andere troef in, ze maakte 2 doorloopballen die zo mooi waren dat ze niet mogen ontbreken in het verslag. Wat in ieder geval duidelijk werd naar aanleiding van de notities, is dat de spelers van Eemvogels de korf niet echt wisten te vinden. Bij een stand van 6-3 knalde invaller René knalde er ook nog 1 in, en daarna werd de focus op de bank wat minder.

Sparta stond zo goed te spelen dat het saai werd. De notulist heeft een paar doelpunten gemist, maar dat is uiteraard geen probleem. Dan ga ik gewoon even verder met wat randzaken.

Omdat sommige spelers van Sparta 3 niet aanwezig waren vanwege festival-bezigheden, is er ter ere van deze motivatie en inzet een afspeellijst gemaakt. (De maker van de lijst mogen jullie raden. De winnaar krijgt een mandarijn). Een afspeellijst die Sparta 3 typeert: strategisch en doordacht. Ik zou zeggen, oordeel zelf.

Al met al speelde Sparta 3 een prachtige pot, en namen de Nijkerkers de punten dikverdiend mee naar huis. De wedstrijd werd door Jarno samengevat als “Fneukend”. (De redactie heeft dit even gecheckt, en er werd “fnuikend” bedoeld. Daarbij ging het niet over de wedstrijd, maar over z’n schoenen die met tape vastgebonden moesten worden. Is niet erg Jesse, het gaat de goede kant op met de notities.)

Komende zaterdag reizen we af naar Utrecht, tot dan!