De zon scheen en dat maakte 18 mei weer tot een prachtige zaterdag. Anoek bracht daarom de dag door met haar familie, Francis moest bier drinken met loodgieters in Brugge en Jochem vond dit een mooie zaterdag om zijn tuin te gaan verbouwen. Gelukkig stond de rest van Sparta 3 wel te popelen om weer een potje te gaan korfballen.

En zo stonden er 9 Spartanen klaar om te vertrekken. De één wat fitter dan de ander. Een goed voorbeeld daarvan was Jarno, die een kater had meegenomen in plaats van zijn schoenen. Maar toen ook deze op waren gehaald konden de Nijkerkers dan toch echt vertrekken richting het altijd gezellige Leusden.

Ook Danique hoorde bij de groep van minder fitte spelers. Toen ze begon te rennen had ze eerst even nodig om bij te komen van het lachen door de ellende. Gelukkig kon de wedstrijd van start gaan nadat ze Hanne en zichzelf bij elkaar had geraapt.

Antilopen begon sterker dan Sparta, waardoor de eerste paar doelpunten van hun kant kwamen. Deze voorsprong hebben ze bijna de hele eerste helft volgehouden. Maar toen de Spartanen eindelijk een beetje wakker werden, maakten ze toch vlak voor de rust een inhaalslag. Met een bloedstollend spannende tussenstand van 5-6 begonnen beide partijen aan de bespreking. Op het veld worden de mandarijnen uiteraard gemist, dus in plaats daarvan smachtten de topsporters naar een glaasje limonade. Echter, tot grote teleurstelling van velen ontbrak deze service.

Ondanks deze tegenvaller begonnen de Spartanen fitter dan ooit aan de tweede helft. Dankzij de duidelijkheid van de scheids werd er een rechtvaardige wedstrijd gespeeld, waarin Sparta de voorsprong in de tweede helft kon vasthouden. Vastberaden om er met de winst vandoor te gaan bleef Sparta doorstrijden en dit resulteerde in een ongekend goede pot korfbal.

Uiteraard nam Sparta de punten mee naar huis, met een eindstand van 10-14. Komende zaterdag ontmoeten beide ploegen elkaar weer, alleen dan op het Nijkerkse veld. Neem dus vooral uw spanddoek mee en kom ons aanmoedigen, op 25 mei om 12:30 op het Sportpark Luxool. Tot dan!