Sparta Nijkerk begon de zaalcompetitie in het voor hen onbekende Reeuwijk. Een tegenstander waarvan vooraf weinig bekend was, dus het was gissen waar Sparta zou staan tegenover Reeuwijk.

De wedstrijd begon voortvarend met een 0-1 voorsprong, maar dat zou ook meteen de laatste voorsprong voor Sparta zijn in deze wedstrijd. Reeuwijk trok direct de stand gelijk en vloog eroverheen met twee rake afstandschoten. Na de 4-4 van Carmen trok Reeuwijk het initiatief helemaal naar zicht toe. Verdedigend werd er goed gespeeld, maar aanvallend bleek Sparta onmachtig te zijn om Reeuwijk pijn te doen. Door het goede verdedigende werk bedroeg de achterstand bij rust maar twee punten, wat nog enige hoop gaf voor de tweede helft.

In de tweede helft bleek Sparta niet uit een ander vaatje te kunnen tappen. Na rust werd er vrij vlot gelijk gemaakt, maar Reeuwijk liep met een korte sprint weer uit naar vier doelpunten. Toen Sparta weer terugkwam op 1 goal, gaf Reeuwijk nog eens gas en dit verschil van zes doelpunten werd Sparta fataal. De wedstrijd hobbelde nog naar zijn eind, maar er was geen enkel moment meer sprake van enige spanning. De scheidsrechter floot de wedstrijd af bij een einduitslag van 20-17 in het voordeel van de thuisploeg.

Na deze wedstrijd weer een week de tijd om de neuzen de juiste kant op te krijgen. Volgende week staat HKC Utrecht op het programma, een bekende want op het veld werd hier nog ruim van gewonnen.

Martijn (4), Linda (3), Carmen (2), Geert (2), Marieke (2), Mirjam (2), Rik (2)