Op een qua weer wisselvallige zaterdag mocht de Sparta-selectie voor het eerst dit veldseizoen thuis spelen. De wedstrijd van het tweede ging door omstandigheden niet door, waardoor alleen het eerste zijn opwachting maakte.

Of het nou het gebrek was van het vaste voorprogramma van twee, feit was in ieder geval dat de wedstrijd van Sparta-zijde erg zwak begonnen werd. Duels werden niet scherp aangegaan wat dan ook resulteerde in een achterstand van 3-5 na een kwartier spelen. Mede door een time-out werd dan toch de ommekeer gemaakt. Rik schoot twee ballen erin waarna de wedstrijd weer vanaf nul kon beginnen. Door het andere vak werd er in twee aanvallen snel gescoord door Martijn en Fleur en daarmee stond de eerste echte voorsprong voor Sparta er. De ruststand werd door een buzzer-beater van Marieke naar 9-6 geschoten. Tijdens de rust werden de puntjes op i gezet met betrekking tot scherpte, wat leidde tot een aanvallend betere tweede helft. Door allround korfbal werd de voorsprong geleidelijk aan uitgebouwd naar acht doelpunten verschil. Dat het zo allround was bleek wel uit de scores van de spelers, vijf spelers scoorden minimaal drie doelpunten waardoor de scoredruk goed verdeeld werd over het team. Hoopgevend voor de volgende weken, waarin Sparta volgende week het op gaat nemen tegen HKC uit Hengelo met dan hopelijk vanaf het begin verdedigende en aanvallende scherpte.

Doelpuntenmakers: Marieke (4), Rik (4), Fleur (3), Geert (3), Martijn (3), Linda (2), Pim (2), Mirjam (1)