Na een heerlijke voorbereiding vol met slaaptekort, wijn, bier, een keidikke boombox, gezelligheid en oefenwedstrijden was dan eindelijk het avondje gekomen. Dat avondje dat het nog maar 1 nachtje slapen was voor een mooie nieuwe dag.

Het begin van een prachtige dag. Het was namelijk de eerste dag van de nieuwe competitie. Een competitie in de reserve tweede klasse met een team vol nieuwe jonge(en oude) enthousiaste sporters. Allen met een gezamenlijke hobby, namelijk doelpunten maken.

Want dat is iets wat we wel kunnen zeggen wat gelukt is. De opdracht van de trainer was kansen creëren en kansen nemen. Het leverde uiteindelijk 28 doelpunten op! Dat zijn er bijna 2 per minuut!!
Sparta schoot werkelijk uit de startblokken, de eerste aanval was zo scherp als een Japans koksmes. Met als echte finishing touch een prachtig afstandsschot van Daniël. We zullen het maar meteen verklappen, Daniël was op schot.. met maar liefst 7 doelpunten! Dan denk je natuurlijk meteen. Hoe krijg je dat voor elkaar? Wat knap zeg, en wat een ongekende score! Maar helaas, Marjet deed hem namelijk in het andere vak doodleuk na. Dus zo moeilijk zou het wel niet zijn? Marjet gaf alleen de bal vrijwillig af om hem weer naar het midden te rollen.

Zoals gezegd begon het team met nieuwe vakken, nieuwe spelers en nieuwe coaches. Maar dit was zeker geen manco voor de eerste wedstrijd. Er zijn amper ballen het veld uitgegooid , aanvallen werden goed opgezet en er kwamen mooie uitgespeelde acties voorbij. Er werd goed zuiver geschoten en er zijn 18 afstandschoten gescoord. Ook mochten er 5 doorloopballen in het mandje belanden en zijn er nog 3 korte kansen en 2 vrije ballen gescoord. Op het nemen van strafworpen moet nog wel een klein beetje geoefend worden. De wedstrijd was over het algemeen erg sportief, al kon een enkeling zijn frustraties niet helemaal onder de (kunst)grasmat schuiven. De scheidsrechter hield het echter kort en begeleidde de wedstrijd met fluitend gemak.

Van de tegenpartij kwam er nog wel wat dreiging uit de afstandschoten, zij hebben er daarvan ook 11 gemaakt. Met aanvullend nog een korte kans en een doorloopbal. Resulterend in een eindscore van 28-13. Een mooie score, maar feit blijft, ook dit levert maar 2 punten op. Volgende week wacht ons een nieuwe tegenstander, namelijk KVZ. Een altijd lastige tegenstander, laten we iniedergeval voor 1 ding zorgen. Dat Daniël en Marjet lekker op tijd onder wol liggen zodat ze weer net zo scherp zijn als dat Japanse koksmes.