Het was weer een mooie zaterdagmiddag en Sparta 3 stond klaar om een potje te ballen, deze keer in Amersfoort. De competitie was begonnen dus de Nijkerkers mochten eindelijk laten zien wat ze allemaal hadden geleerd tijdens al die oefenwedstrijden. Helaas ging dit niet helemaal zoals gepland, het is de Spartanen niet helemaal gelukt om stand te houden tegen Mia 6. Gelukkig heeft dit een aantal aanwijsbare oorzaken, die ik even voor u op een rijtje heb gezet:

1. De aanvangstijd. Was het nou kwart over 4? Oke dan zeggen we tegen Erin dat we 4 uur aanwezig moeten zijn. 4 uur zei je? Oke dan zeggen we tegen Erin dat we kwart voor 4 aanwezig moeten zijn. Jongens wat is het nou?
2. Jarno kwam op eigen gelegenheid.
3. Als Jarno op eigen gelegenheid komt kan je d’r vanuit gaan dat ie sowieso niet op tijd is voor het inschieten. En da was nie.
4. Jarno gaf als excuus dat Sinterklaas te laat was.
5. De inschietmuziek werd verzorgd door een fanfare.
6. Rian moest voor het eerst in d’r leven rijden voor korfbal.

Gelukkig had Hanne d’r slaaptekort meegenomen en mocht ze beginnen op de bank. Jullie weten wat dit betekent: de stand wordt bijgehouden + een inhoudelijk verslag! Hoera!

De eerste helft kan vanuit de Nijkerkse kant makkelijk samengevat worden: Marnix scoorde, Jarno scoorde, Marnix scoorde, Jarno scoorde, Marnix scoorde en Jarno scoorde. Helaas werd 1 doelpunt van Jarno afgefloten voor verdedigd en werd 1 doelpunt van Marnix gemaakt terwijl het spel al stil was gelegd. Hierdoor kom je uit op een doelpuntensaldo van 4. Ondanks dat dit stuk voor stuk prachtige doelpunten waren (inclusief legendarische assists van Erin en Lohuis), konden we er niet omheen dat de tegenpartij er toen al 13 in had liggen. Het was de hoogste tijd voor een rustbespreking.

“Zij zijn gewoon een stuk zuiverder” was de conclusie van coach Gerard. Ondanks dit hield Sparta vertrouwen en wonder boven wonder begonnen de Nijkerkers terug te komen. Nouja, het verschil in doelpunten werd iets kleiner, we vonden iets vaker de binnenkant van de korf. Coach Gerard besloot dat Hanne en Anoek ook even een kijkje mochten nemen binnen de lijnen. Sparta was vastberaden om er niet compleet afgeschoten te worden. De doelpuntenmakers Jarno en Marnix werden in de tweede helft aangevuld door Lohuis, Erin en Dokter.

Moet de eindstand in cijfers uitgedrukt worden? Of mag ik het ook gewoon omschrijven als “jammer”? Het maakt eigenlijk ook niet uit, want wat veel belangrijk is: zelfs op dit niveau, in het wedstrijdkorfbal, zijn we loepzuiver in de derde helft. Precies zoals u van ons gewend bent.