Zaterdag 16 april mocht Sparta 3 aantreden voor een vriendschappelijke pot tegen Mia. Waar vorige keer Tom ontbrak omdat hij in bed was blijven liggen, had hij dit keer genoeg slaap. Wel ontbrak bij het vertrekken (manke) Gerard, Jesse omdat hij moest coachen, Jarno vanwege een familie tripje naar Mia. Bij de start van de wedstrijd zou alleen Gerard niet aanwezig zijn.

Eenmaal aangekomen in het prachtige Amersfoort bleek dat bijna de hele vereniging uit tegen Mia speelde. Na even ingeschoten te hebben vertelde Chanine een niet onbelangrijk feitje: “Wist je dat je binnen een half uur kan verbranden?”. Dit zette uiteraard het volledige team aan om zich dik in te smeren. Glimmend en vet van alle zonnebrand was Sparta 3 klaar om te beginnen

Ik ga het niet langer geheim houden voor u, maar de wedstrijd was enorm spannend. Na een kwartier was namelijk al de vraag of er met de rust wel gewisseld zou worden van aanval en verdediging. Wanneer Chanine en Tom na een kwartier het veld voor een stoel in de zon wisselde stond het namelijk nog maar 1-0. Al snel bleek dat Sparta hier klaar mee was en veranderde de score, naar volgens mij een voorsprong.

In de rust gebeurde dan toch waar iedereen van wist dat deze dag zou komen. De mandarijnen zijn vergeten (!) en ik kan u vertellen dat na alle creaties van het eerste deel van het veld seizoen, dit de eerste keer is dat dit gebeurt. Na zijn portemonnee in Nijeveen, sponsorgeld voor het bier en zijn fiets was Jarno dan toch echt de eerste die de mandarijnen vergeten is. Voor de rest waren er in de wedstrijd wat mooie passes, een aantal prachtige doelpunten en vooral heerlijk weer. Uiteindelijk wist Sparta dan toch te winnen met een ruime score van 6-15.

De afsluitende alinea wil ik graag gebruiken om de Instagram pagina van Sparta 3 te promoten. Sinds afgelopen zaterdag is Sparta 3 namelijk als @deavonturenvansparta3 actief (voor nu alleen) op Instagram. Bij 200 volgers gaat de penningmeester, Bram, dan ook kaal. Nog een reden om ons account te volgen! We zien u graag volgende week om 12:30 in Hoevelaken waar de derby tegen Telstar 3 gespeeld wordt.