Het voordeel van het veldseizoen is natuurlijk het weer. En het enige nadeel van het veldseizoen is het weer. Gelukkig begon deze zaterdag 22 april als een prachtige zonnige dag. Het was heerlijk warm en er was niks anders te zien dan een strakblauwe lucht. Veel leden van Sparta 3 waren al vroeg op de been om te fluiten, te supporten, koffie te drinken of gewoon van de zon te genieten. Behalve Francis en Bram. Onze senioren zagen de bui al hangen en meldde zich afwezig voor de wedstrijd.

De blauwe lucht had namelijk net zo’n doorzettingsvermogen als een gemiddelde lid van Kudde Kunstheup. Rond een uur of 2 was het wel gedaan met de zon. Tijd om te gaan korfballen dus.

Toen het fluitsignaal klonk, konden beide teams en de regen beginnen. De spelers van Antilopen 5 waren niet van plan om hun koploperpositie op te geven en begonnen direct scherp. Gelukkig was na 3 doelpunten aan de verkeerde kant de beurt aan Sparta. Hoe dit doelpunt viel weet niemand, maar Yara omschreef het als volgt in de inhoudelijke notities:
– 1-3 schotje door Rian van een gekke blok van tegenstander (domdom) (slimslim van Rian)

Nog een belangrijke notitie van deze wedstrijd was het feit dat Kudde Kunstheup zichzelf eindelijk weer bij mekaar geraapt heeft en dat dus de voltallige kudde zich binnen de lijnen bevond. Wat een klasse!

Bij een stand van 3-6 waren er niet megaveel minuten meer te spelen, en mochten de Nijkerkers trots zijn op wat ze tot dan toe hadden gepresteerd tegen deze koploper. Echter, trots voerde niet de boventoon en de Spartanen lieten de koppies een beetje hangen. Resultaat daarvan? Met een stand van 3-12 naar de kleedkamers..

We gaan snel over op meer inhoudelijke notities van Yara, om te kijken of de rust-speech van coach Gerard heeft geholpen:

3-13 doorloopbal van dame
4-13 kleine kans Rene!
4-14 strafworp tegen
5-14 afstandsschot Jesse!!
Mooie doorloopbal van Eva, maar helaas lopen….
5-15 afstandsschot tegen Eise, die heer schiet belachelijk goed
Ze beginnen irritant te worden en schieten veelste zuiver.
5-16 kleine kans tegen Eise, ik vond goed verdedigd.
6-16 afstandsschot van René!
6-17 afstandsschot tegen Hanne,
7-17 afstandsschot van Rian!!
8-17 Doorloopbal Hanne
8 – 18 Kleine kans tegen Eva

Zoals te lezen was Rene onze gouden wissel, en later betrad ook Twan nog succesvol het veld. [Hier nog iets meer inhoudelijke analyse toevoegen]

“Als we de 10 maar halen”, zei Erin. En op dat moment werd de wedstrijd stilgelegd. Met nog 9 minuten te gaan, hield de regen op en werd de wedstrijd helaas gestaakt door een nare blessure bij de tegenstander.

We waren goed op weg in de tweede helft, maar het mocht niet baten. Zoals een trouwe supporter/hoofdsponsor/speler uit Sparta 1 analyseerde: “Jullie hebben ze een subtiele dosis zelfvertrouwen toegediend.”

U merkt wel dat we uw support hard nodig hebben! U kunt natuurlijk financieel een bijdrage leveren, maar u kunt gelukkig ook gewoon komen kijken! Zaterdag 13 mei staat de volgende kraker op het programma, om 12:30 in het altijd zonnige Maartensdijk. Komt dat zien!