In Duiven mocht Sparta 1 aantreden tegen de plaatselijke korfbalvereniging. Sparta had geen kind aan Duko en wist met 22-26 te winnen. Sparta stond bijna de volledige wedstrijd aan de goede kant van de score, toch was het Duko wat, met fases van fysiek spel, zich niet snel gewonnen gaf.
In een sfeerloze hal met een handje vol publiek was het de thuisploeg die brutaal de leiding nam, het eerste aanvalsvak van Sparta had moeite om de korf te vinden en daar profiteerde Duko van. Sparta counterde snel en trok de stand weer gelijk. Sparta kwam beter in de wedstrijd en wist met een voorsprong van vier doelpunten de kleedkamers op te zoeken.
Na rust had het andere vak aan Spartaanse zijde moeite de korf te vinden, pas na een doelpunt van de thuisploeg wisten de Nijkerkers te scoren. Uiteindelijk maakten zij een gaatje van zes doelpunten. Dit gat bleef een ruime periode staan, toch was het weer Duko wat terugkwam. Ditmaal tot 1 doelpunt, Sparta bleef rustig in de eindfase en wist de stand weer terug te brengen naar vier verschil. Na 60 minuten spelen stond er een eindstand van 22-26 op het scorebord.
De eerste overwinning van dit zaalseizoen is hiermee een feit, aanstaande zaterdag staat een nieuw duel op het programma. DWS – Sparta, saillant detail; Spartatrainer René Slegh heeft sinds dit seizoen de stap gemaakt naar de Kootwijkerbroekers, terwijl DWS Trainer Coen Hooijer de stap naar Nijkerk heeft gemaakt. Reden genoeg voor een hete wedstrijd, Veluwehal Barneveld 18.30 uur.