Op een goed gevuld sportpark stonden zaterdag alle 16 spelers klaar, alleen ontbrak de leidsman. Na wat geregel over en weer floot de scheidsrechter van de beide reserveteams de wedstrijd in om 15.45 uur. Een gelijk opgaande eerste helft was wat beide teams het publiek voorschotelde, 8-10 was de ruststand.

In het tweede bedrijf stopte de doelpuntenmachine van de Nijkerkers, de korf werd niet meer gevonden, het vertrouwen verdween en de irritaties namen toe. Sparta wist tweede helft nog maar drie keer te scoren en dat is voor een ploeg met zoveel schotkracht veel te weinig. Eindstand 11-16.

Wederom een thuisnederlaag voor de Nijkerkers, daar waar zij in de vorige seizoenen juist ijzersterk waren op sportpark Luxool. De mutaties in het team hebben nog niet het gewenste resultaat opgeleverd, iedere week wordt er hard getraind en vol vertrouwen aan de wedstrijd gestart. Het vertrouwen moet in de wedstrijd zichtbaar worden en daaruit moeten doelpunten vloeien.

Niet getreurd, volgende week weer een kans. Dan mag de equipe van trainer Hooijer aantreden op het gras van Lelystad. Kijken of hier twee punten bijgeschreven kunnen worden.