Op het natuurgras in Hogeveen floot scheidsrechter Moes klokslag 15.30 uur in voor de wedstrijd Thrianta 1 – Sparta (N) 1. Sparta wist afgelopen zaterdag zijn wedstrijd eenvoudig te winnen, dat gold niet voor de ploeg uit Hogeveen. Zij verloren vrij kansloos van Rood-Wit Wezep.

Beide ploegen begonnen sterk aan de wedstrijd, de eerste zes aanvallen van de wedstrijd leverde allemaal een doelpunt op. Het was stuivertje wisselen de eerste vijftien minuten, bij een stand van 6-6 gaven de Nijkerkers wat extra gas en liepen uit naar een 7-13 ruststand. De eerste helft gaf een goed beeld van de kracht van de Spartanen, alle acht basisspelers wisten de korf te vinden.

Na de thee begon de thuisploeg fel aan de tweede helft, wat resulteerde dat het gat slonk naar vier doelpunten. Mede door een goede time-out aan de kant van Sparta, wisten de Nijkerkers de goede lijn uit de eerste helft weer te vinden. Halverwege de tweede helft was het gat zelfs acht doelpunten. Aan de hand van Niels Buijtenhuis en Wouter van den Brom wisten de Nijkerkers de wedstrijd in het slot te gooien. Eindstand 18-24.

Sparta heeft hard moeten knokken voor de punten in deze wedstrijd. Verschillende invloeden zoals de scheidsrechter en het onbekende gras maakte het een spannende wedstrijd. Sparta maakt zicht komende week op voor een ontmoeting met Emmeloord, voor de Nijkerkers een onbekende ploeg. Met het spel van afgelopen twee wedstrijden zitten de Spartanen in de goede flow, aan hen de taak deze lijn door te zetten. Aanstaande zaterdag 15.30 uur Sportpark Luxool Nijkerk.