Bij de wedstrijd van vorige week tegen Thrianta 1 namen de Spartanen de punten mee naar huis en was dit de 2e overwinning!

Zaterdag 25 september, weer veilig terug op het vertrouwde kunstgras begon om 15:30uur de wedstrijd Sparta Nijkerk 1 tegen K.V. Emmeloord.

De wedstrijd begon moeizaam. Emmeloord schoot uit te startblokken waar Sparta binnen 10 minuten tegen een 1-5 achterstand aankeek. Het aanvalsspel was er, maar de afronding liep in het 1e deel van de wedstrijd nog niet helemaal zoals het moest. Verdedigend werd er meer scherpte verwacht, wat resulteerde in een inhaalrace van 1-5 naar 6-5 tussenstand. Sparta herpakte zich dus op tijd, om zo met de rust al een nette 12-8 stand te realiseren. Met Martijn als topscoorder en de mooie doelpunten van de andere spelers (Elke speler kwam weer tot score) knalde we Emmeloord voorbij, Emmeloord vond nog een aantal keer de korf maar dat mocht niet baten, Sparta vierde de verdiende overwinning met 21-17.

“Op momenten dat aanvallend de afronding er even niet is staat het verdedigend als een huis. Aanvallend hebben we op zulke momenten de tijd om ons te herpakken. Dit geeft erg veel vertrouwen naar de komende wedstrijden”, aldus onze coach..