Voor het eerst sinds een aantal weken was Sparta weer op volle oorlogssterkte, alhoewel Wouter die kwam net van de après-ski en coach Coen Hooijer was nog niet helemaal uitgeziekt. Of misschien een beetje zenuwachtig om tegen zijn oude club te spelen.

De openingsgoal was voor Sparta, maar DWS begon scherp en zo was de stand al snel 1-4. Door een mooie actie afgerond met een one hander van Wouter stond het weer gelijk: 6-6. Later kwam Daniël in de ploeg voor Wouter en het lukte zijn vak om direct twee keer te scoren. Na een run van 4 goals van Sparta afgesloten door een pass van Daan die blindelings Martijn wist te vinden en hem mandloos door de korf schoot werd de stand bepaald op 10-7. DWS wist nog één keer te scoren voor rust en zo was de ruststand 10-8.

Vlak na rust scoorde Daniël die zich de laatste weken van zijn beste kant laat zien, maar even later kreeg hij een gele kaart omdat hij vond dat de scheidsrechter zijn ogen open zou moeten doen. Na een blessurebehandeling bij DWS die enkele minuten duurde behield Anne de focus en scoorde na een aantal seconden. Toen opnieuw een run van 4 goals van Sparta afgesloten door een afstandsschot van Leon. Alleen vergat hij even zijn tegenstander te volgen en kreeg direct een tegengoal om z’n oren. Dit bracht de stand op 15-10. Daan scoorde nog maar eens een afvallende bal, Mirjam een vrije bal en Marieke een afstandsschot en zo wist Sparta in de tweede helft ruim uit te lopen op DWS. Dennis viel nog in op de plek van Martijn en leverde meteen een goede assist op Marieke die haar 7e goal scoorde. De wedstrijd eindigde in 22-13. Coach René Slegh en zijn ploeg hadden simpelweg geen antwoord op het aanvallend vermogen van dit Sparta.

Coen Hooijer zei na afloop nog: “Willen we het gevecht aangaan op strijdlust zullen wij het elke wedstrijd moeilijk gaan krijgen. Zowel collectief als individueel hebben wij de meeste complete ploeg uit de poule. KVZ zit in een slechte reeks. Het is hopen dat zij een misstap maken” Ondertussen voeren wij de druk nog maar eens op.