Een wedstrijd die niet de boeken in gaat als glansrijk, een wedstrijd die misschien niet eens een nabespreking nodig heeft, een wedstrijd die vooral veel vragen oproept bij de spelers van Sparta 3. Want wat is er aan de hand? Wat ging er nou precies mis? Waarom duurde het zo lang voordat het eerste doelpunt viel? En waar bleven de rest van de doelpunten eigenlijk? De 2-2 werd gemaakt door Jarno, “half strafworpje uit het spel ofzo” volgens de aantekeningen van de invallende notulist Danique. Maar was dat niet eigenlijk een prachtig doelpunt? Waar ligt de lat? Wat kunnen we nog van onszelf verwachten? Van de 2-2 denderde de score opeens naar 2-9, wat was er aan de hand? Werden we afgeleid? Zijn het opstartproblemen?

De rust was kort, bondig en zonder mandarijnen. Kunnen we voor altijd het gebrek aan mandarijnen de schuld geven voor ons falen? Hadden we kunnen weten dat de kans op mandarijnen klein zou zijn, door het gebrek aan een wedstrijdschema? Komt er ooit nog een wedstrijdschema? Is dat misschien het probleem? Waarom wisselde Gerard zichzelf voor Lohuis? En waarom kwam ie daarna toch weer terug? En heeft de daaropvolgende kramp van Gerard te maken met het vaderschap?

Er schijnt een grote groep volgers van Sparta 3 te zijn die genoeg om het team geeft om uit te kijken naar de wedstrijdverslagen, maar niet genoeg om daadwerkelijk te komen kijken. Deze teletekst-supporters reageerden bezorgd. Ook door hen werden vragen gesteld, terechte vragen. Waar blijft het wedstrijdverslag? Hebben jullie nu wel kunnen winnen? Kan Sparta 3 de druk van het wedstrijdkorfbal nog wel aan? Maar de belangrijkste vraag die ik in de afgelopen week kreeg kwam van een Sparta icoon die ook omschreven kan worden als het wandelende Sparta archief. Zit Arie nog in het team?

Veel vragen, weinig antwoorden. Veel inzet, maar weinig doelpunten. “Ze waren gewoon beter” was de nabeschouwing van een écht betrokken supporter. “Alles doet zeer” was de ietwat afwijkende conclusie van Gerard.

Maar op al deze vragen hoop ik de komende weken antwoord te krijgen. We moeten dit uitzoeken, we moeten de focus niet verliezen. Maar één vraag zal onbeantwoord blijven in de komende wedstrijdverslagen. De grote groep volgers van Sparta 3 die genoeg om het team geeft om uit te kijken naar de wedstrijdverslagen, maar niet genoeg om daadwerkelijk te komen kijken, nodig ik graag uit om eens een wedstrijd te komen kijken, om op deze manier zelf te ontdekken of Arie nog in Sparta 3 zit.