Nog vijf nachtjes slapen en de eerste competitiewedstrijd van Sparta 3 is een feit. Hoog tijd voor een voorbeschouwing. Zoals gebruikelijk zal de voorbeschouwing opgedeeld zijn in drie delen: is Chanine nou eindelijk verloofd, hoe ging het met de voorbereidingen en wie is de supporter van de maand?

We moesten er heel wat wedstrijdverslagen op wachten. We moesten er heel wat speculaties voor aanhoren. We moesten er heel wat nagels voor afbijten. En opeens werden we compleet verrast.. Danny – u weet wel, die niet-verloofde van Chanine – is nu opeens de verloofde van Chanine!! We voelen ons uiteraard zeer vereerd dat Danny een trainingsavond uitkoos om op zijn knieën te gaan. En dat Chanine toevallig die avond laat thuis kwam van de training is helemaal niet van belang, want Chanine is verloofd!! Namens heel Sparta 3 willen we het toekomstige bruidspaar feliciteren. Ik heb er alle vertrouwen in dat de penningmeester binnenkort een verlovingscadeau laat bezorgen.

De coronacrisis zette veel mensen aan het denken, waaronder het bestuur van KV Sparta Nijkerk. De uitmuntende prestaties van Sparta 3 moesten beloond worden, en daarom heeft het bestuur voor nog meer versterking gezorgd. We verwelkomen maar liefst twee bestuursleden, waarvan één, jawel, de penningmeester. U zult begrijpen dat de begroting van Sparta Nijkerk iets hoger zal zijn dan andere jaren. Het verschil zal zeker niet zitten in alcohol, want dat is hartstikke slecht voor je. Het verschil zou u kunnen terugzien in trainingspakken, tassen, sokken, petten, pennen en muismatten voor Sparta 3. Naast Dennis en Bram is ook de Spakenburgse Angela toegetreden tot ons sterrenteam, welkom!

Had ik trouwens al gezegd dat Chanine eindelijk verloofd is?

De voorbereidingen voor het seizoen ’20-’21 waren uitmuntend. Het leek wel alsof de motivatie groter was dan ooit, nadat het coronavirus het einde van het vorige seizoen omver had getrapt. Toen Mark Rutte ons vertelde dat we weer mochten korfballen, werd bijna direct besloten dat we de hele zomer door zouden trainen. En dat gebeurde, fanatiek.

In tegenstelling tot de gezamenlijke voorbereiding, liepen de bijkomende persoonlijke voorbereidingen nogal uiteen. Waar de één dagelijks in de sportschool te vinden was, zag de ander elke dag als een rustdag. De één begon spontaan z’n badkamer te verbouwen, weer een ander vulde zijn tijd met het wachten op de geboorte van een nieuwe supporter.

De kwaliteit van onze voorbereidingen werd zichtbaar in onze eerste oefenwedstrijd. Op 25 augustus trotseerden we storm Francis om KV Huizen te laten zien hoe we ervoor staan. Storm Francis hield zich gelukkig rustig, in tegenstelling tot onze eigen Francis. Francis en haar teamgenoten slaagden er namelijk in om een overwinning van 12-7 neer te zetten.

Zaterdag 29 augustus. Op onze startdag, op ons eigen vertrouwde hoofdveld, stond nog een oefenwedstrijd gepland tegen Telstar. De wedstrijd begon met wat zenuwen, maar bij een 0-3 achterstand begonnen de Spartanen wakker te worden. Met een stand van 7-5 werd de rust ingefloten, een rust waar vooral positiviteit de boventoon voerde. Tevreden over ons samenspel, en meer inhoudelijke punten laat ik uiteraard achterwege. Met een eindstand van 17-11 verlieten de Spartanen met opgeheven hoofd het veld.

Gerard was deze wedstrijd met een zeer legitieme reden afwezig. Zijn vierde kind (hij heeft inmiddels een heel vak verzameld; twee dames en twee heren!) werd geboren op de startdag, en is ook nog eens vernoemd naar een speler uit Sparta 1. Welkom, supporter van de maand; Daan! Ik heb er alle vertrouwen in dat de penningmeester binnenkort een geboortecadeau laat bezorgen.

Ik kan niks anders voorspellen dan een glansrijk seizoen! Komende zaterdag kunt u ons zien schitteren in Nijeveen, maar als dat toch wat te gek wordt, mag u ook zaterdag 12 september om 12:30 uw spandoek vertonen aan de rand van de Nijkerkse kunstgrasmat!