De dag des oordeels, zou Sparta het vol kunnen houden om alle tegenstanders in deze competitie te verslaan? Tiel was de laatste opponent die nog verslagen moest worden. De voorbereiding van deze wedstrijd ging gepaard met een gezellig achtergrond muziekje. Het hoofdveld was leeg dus we konden op de deuntjes van heerlijke Hollandse meezingers vast ons vizier op scherp zetten. Dat de tegenstanders deze verslagen ook leest begint ook al duidelijk te worden. Beste tegenstanders hier een klein kijkje achter de schermen van onze tactiek.
Het belangrijkste is dat we niet in de bovenkant van de ananas mogen komen, doe je dat toch dan moet je voor de afvallende aangeef zorgen. Vergeet dit niet! Want dan lopen je medespelers namelijk voor spek en eieren. Wat ook een gouden tip is, zorg dat het niet 1-1 staat in de laatste minuut want dan verlies je gegarandeerd. Tot zover onze tips, de rest moeten jullie helaas zelf doen!

Aan de oproep van vorige week is iniedergeval voldaan, er was in grote getale publiek aanwezig. Dit kwam mooi uit, want toevallig was er ook een kampioenenparade waar het publiek dan ook bij aanwezig kon zijn. Kampioenen gefeliciteerd!
Dat al dat publiek voor sommigen zorgde voor wat extra spanning bleek uit het begin van de wedstrijd. Daniel zijn beginbal mislukte en verdedigend hadden we de zaakjes nog niet echt op orde. We hadden afgesproken dat we het publiek een spannende wedstrijd zouden geven, nou dat hebben we gedaan. Om het ook voor de tegenstander leuk te houden besloten we eerst 4 doelpunten door te laten. Om het allemaal nog wat interessanter te maken deden we dit in de eerste 5 minuten al. Tiel had blijkbaar de hele week op hun schoten getraind en was lekker zuiver. Dat we Tiel niet moesten onderschatten hadden we al uit de voorgaande uitslagen geconstateerd. Het is een ploeg die als ze hun dag hebben behoorlijk gevaarlijk kan zijn.
Sparta werd na 5 minuten wakker en het was aan Daniel de eer om de score te openen. Samen met Marjet, die even geleend werd door het andere vak, vielen de eerste doelpunten voor Sparta. Toch was het scoreverloop nog niet best en stonden we met 4-9 achter met nog tien minuten te spelen voor rust.
Sparta 2 vond het nu wel welletjes en besloot even wat aan deze stand te doen, met maar liefst 6 verschillende doelpuntenmakers had Sparta een heuse inhaalrace tot 10-10. Bram vond het van belang dat er even gemeld werd dat hij de 10-10 scoorde, bij deze dus. Wij kunnen wel begrijpen dat Bram hier graag zijn sportieve plezier uithaalt, want dat Feyenoord hè. Ondertussen was het tijd voor de rust, en volledig in stijl met de rest van het seizoen werden de mandarijnen pas na de wedstrijd genuttigd.

Na rust ging het weer aardig gelijk op, waarbij Sparta wel constant net achter de feiten aanliep. Rik werd ondertussen in de ploeg gebracht om het overwicht in de wedstrijd terug te winnen. Het was een spannend potje tot de laatste minuten. Sparta kreeg nog 2 strafworpen mee, alleen had Bram al het veld verlaten. De eer was aan Dennis om op een zeer belangrijk moment deze 2 strafworpen te scoren. Hij deed dat probleemloos en zorgde ervoor dat Sparta met 18-17 voor kwam te staan. Dit was pas het tweede moment in de wedstrijd dat Sparta voor stond, maar wel het enige moment dat echt telt!

Voor volgende week wacht de returnwedstrijd tegen Regio, laten we ervoor zorgen dat we dit deel van het seizoen met winst afsluiten. Winterkampioen zijn we iniedergeval al!