Na een te laat afgefloten, nipte verliespartij tegen Huizen en een uitstekend resultaat tegen een groepje Drontenaren op de dinsdagavond, was het tijd voor de Spartanen van het 3e om de stijgende lijn door te zetten; RDZ stond op het menu op deze ondergesneeuwde zaterdag.

Zoals u wellicht mee heeft gekregen spelen we tegenwoordig 2 wedstrijden per week. Want met slechts één blessure in het team kan je maar beter zo snel mogelijk alle wedstrijden in een korte periode proppen… Voordat die kudde kunstheup weer terug is van weggeweest.

Nadat Eise erachter kwam dat je beter naar je eigen navigatie kan luisteren dan Yara achtervolgen, kwamen we aan in het magische winterwonderland; Zeist… De eerste bal die hier raak werd geschoten was dan ook een sneeuwbal (50% van ijs).

Je zou denken dat zo’n frisse lading sneeuw je direct scherp maakt, maar nee. De snelle 6-1 achterstand deed dat wel. Rian, Yara en Bram besloten raak te gaan schieten, wat maakte dat we tevreden konden zijn met een 10-8 ruststand. In de tweede helft ging Sparta vrolijk door. Natuurlijk niet zonder het weer even 14-9 te laten worden om ons wederom wakker te schudden. De vechtlust werd meer en meer en de koploper van de competitie liet zich opnieuw verrassen door de strijdlustige Spartanen. Eise en Bram die de ‘oh zo geroutineerde’ Zeistenaren piepelen, Jonne en Erin die samen met de heren voor de helft van de doelpunten zorgen… Het vertrouwen is terug!

Want waar wij niet van houden, is de kat uit de boom kijken (ook al vond Jonne de sporthal van binnen wel ’n beetje op een boom lijken).

Uiteindelijk verliest ons 3e net met 3 punten verschil van de nummer 1. Met een karaoke avond (waar Stefan niet wilde zingen) en een Veenendaalse escaperoom in het vooruitzicht kwamen we met opgeheven hoofd terug in Nijkerk.

Wilt u weten of Hanne uit haar escaperoom is gekomen en of wij winnen van Exakwa? Kom ons dan aankomende dinsdag 24 januari gerust aanmoedigen om 20:00, in Lelystad.